کد مطلب: 

280740

جزییات دستگیری مردان شیطان صفت در گلستان

رئیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان گفت: متهمانی که با ایجاد اکانت جعلی در پیام رسان های اجتماعی و با تهدید کودکان اطلاعات شخصی آنها را در اختیار می گرفتند، دستگیر شدند.
جزییات دستگیری مردان شیطان صفت در گلستان

به گزارش سیتنا، سرهنگ سعید تجری شامگاه یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: اخیراً تعدادی از خانواده‌ها به پلیس فتا گلستان مراجعه و اظهار کردند که فرد یا افرادی در یکی از پیام رسان ها اقدام به مزاحمت اینترنتی و تهدید کودکانشان کرده که با توجه به حساسیت‌ها و نگرانی والدین، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا گلستان افزود: تیم‌های تخصصی پلیس فتا با اطلاعات و سرنخ‌هایی که والدین در اختیار آنها قرار دادند، موفق به ردیابی محل اختفای این افراد شیطان صفت در یکی از استان‌های غربی کشور شدند.

وی ادامه داد: بلافاصله پس از هماهنگی با مرجع قضائی تیم عملیاتی این پلیس عازم شهرستان مربوطه شده و در یک عملیات غافلگیرانه در شرایطی که متهمان حتی تصور حضور پلیس را نمی‌کردند، دو متهم اصلی را دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به پلیس فتا دلالت کردند.

تجری گفت: متهمان که دو برادر بودند ضمن برقراری ارتباط دوستانه از طریق اکانت‌های جعلی این کودکان را اغفال کرده و ضمن دریافت تصاویر شخصی شأن، آنها را تهدید می‌کردند که این امر منجر به آسیب‌های متعدد روحی و روانی متعدد برای این کودکان که اکثر سنین بین هشت تا ۱۲ سال داشتند، شده است.

رئیس پلیس فتا گلستان افزود: عدم نظارت والدین بر رفتار فرزندان در فضای مجازی و کم بودن سواد و دانش سایبری آنها مهم‌ترین علت وقوع این پرونده‌ها و آسیب‌های روحی و روانی به فرزندان است.

وی عنوان کرد: والدین باید به کودکان خود بیاموزند که با افراد غریبه در فضای مجازی ارتباط برقرار نکرده و اعتماد نکنند و اگر در این فضا به مشکلی برخورد کردند بزرگترها در در جریان قرار دهند.

تجری با بیان این که خانواده‌ها باید با حساسیت بیشتری فعالیت فرزندانشان در فضای مجازی را کنترل کنند، گفت: والدین ابتدا دانش و آگاهی خود را در زمینه فضای مجازی افزایش دهند و در مرحله بعد کودکانشان را در این مسیر پر پیچ و خم همراهی کرده و آموزش لازم به فرزندان خود بدهند.

وی گفت: خانواده‌هایی که گوشی خود را در اختیار فرزندان قرار می‌دهند حتماً جدای از نظارت، اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی خود را رمزگذاری کنند و از نرم افزارهای کنترل والدین که در سایت‌های معتبر معرفی شده برای نظارت بیشتر استفاده کنند و مهمتر از همه با فرزندان خود رفتار دوستانه داشته باشند و با آنها صمیمی باشند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 4.2 (5 رای)
سیتنا 4
2023-05-22 08:55

افزودن دیدگاه جدید