کد مطلب: 

278233

نمایان شدن «حلقه آتش» در آسمان آمریکا

سایه ماه در طول یک خورشیدگرفتگی(کسوف حلقوی) موسوم به «حلقه آتش» در ۱۴ اکتبر ۲۰۲۳ و یک خورشیدگرفتگی کامل در ۸ آوریل ۲۰۲۴ از ایالات متحده به صورت پیوسته عبور خواهد کرد.
نمایان شدن «حلقه آتش» در آسمان آمریکا

به گزارش سیتنا، ناسا اخیرا تصاویری را به اشتراک گذاشت و درباره خورشیدگرفتگی که در آینده رخ خواهد داد، اطلاعاتی را منتشر کرد. این خورشیدگرفتگی‌ها فرصتی منحصر به فرد برای مطالعه تاج خورشید، بیرونی‌ترین قسمت جو خورشید که معمولاً بدون استفاده از ابزارهای خاص به سختی قابل مشاهده است، ارائه می‌دهد.

نمایان شدن «حلقه آتش» در آسمان آمریکا

هرکسی که در کسوف حلقوی، در مسیر اورگان تا تگزاس قرار دارد، در صورتی که آسمان صاف باشد، فرصتی برای دیدن خورشیدگرفتگی خواهد داشت. هر کسی که در زمان کسوف کامل، در مسیر تگزاس تا مین قرار دارد، در صورت مساعد بودن آب و هوا، فرصتی برای دیدن خورشیدگرفتگی کامل خواهد داشت.

به جز در مرحله‌ای کوتاه در یک خورشیدگرفتگی کامل، زمانی که ماه به طور کامل چهره درخشان خورشید را می‌پوشاند، بدون محافظ چشم تخصصی برای مشاهده خورشید نمی‌توان مستقیماً به خورشید نگاه کرد. مشاهده هر قسمت از خورشید درخشان از طریق لنز دوربین، دوربین‌های دوچشمی یا تلسکوپ بدون فیلتر خورشیدی خاص که روی لنزها نصب می‌شود، باعث آسیب شدید چشم می‌شود.

نمایان شدن «حلقه آتش» در آسمان آمریکا

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 4
2023-03-10 08:48

افزودن دیدگاه جدید