کد مطلب: 

278067

پایان تلخ و غم انگیز سازنده ماده خارق العاده!

یک شرکت پیشگام تولید گرافن با بیش از ۱۲ سال فعالیت این روزها به پایان غم انگیز خود نزدیک شده است.
پایان تلخ و غم انگیز سازنده ماده خارق العاده!

به گزارش سیتنا، گرافن یک ماده خالص بر پایه کربن است. ماده ای خارق العاده، بسیار محکم و منحصر به فرد که به دلیل ساختار منظم و خواص ویژه نقش مهم و پرکاربردی در صنعت و علم امروز دارد.

این ماده توانایی بسیار بالایی در هدایت گرمایی حتی بیشتر از نقره و مس یا گرافیت و الماس دارد. از گرافن برای ساخت کاغذهای ضدباکتری،‌حسگرهای شیمیایی،‌ تقویت کامپوزیت های پلیمری، باتری های الکتریکی، تراشه های کامپیوتری ، تلفن همراه و ساخت صفحه های خورشیدی استفاده می شود.

این روزها با توجه به این که شرکت انگلیسی مواد گرافن کاربردی به پایان فعالیت‌های خود رسیده است، دارایی‌های خود را به شرکت آمریکایی یونیورسال ماتر، تولیدکننده گرافن با روش گرمایشی فروخته است.

در نوامبر ۲۰۲۲، شرکت مواد گرافن کاربردی (Applied Graphene Materials) اعلام کرد که قصد دارد برای تامین مالی عملیات‌های کسب و کارانه خود پول جمع‌آوری کند، اما نتوانست این کار را انجام دهد. این شرکت بعدا اعلام کرد که پیشنهادهایی برای فروش دارایی‌های شرکت مواد گرافن کاربردی دریافت کرده است.

شرکت مواد گرافن کاربردی، یکی از پیشگامان صنعت، فعالیت خود را در سال ۲۰۱۰ به‌عنوان یک سهامی از دانشگاه دورهام، تحت نام علم گرافن دورهام (Durham Graphene Science) آغاز کرد. این شرکت یک روش منحصر به فرد سنتز گرافن را تجاری‌سازی و مواد گرافنی تولید کرد.

این روزها شرکت مواد گرافن کاربردی در تارنمای خود اعلام کرده است که شرکت یونیورسال ماتر (Universal Matter) آمریکایی با خرید دارایی‌های این شرکت به مبلغ ۱٫۳ میلیون دلار موافقت کرده است.

قرار است وجوه حاصل از این واگذاری برای بازپرداخت بستانکاران، کارکنان این شرکت و هزینه‌های عملیاتی تا زمانی که شرکت بتواند منحل شود، استفاده شود. این یک پایان غم انگیز برای یک پیشگام گرافن با بیش از ۱۲ سال سابقه است.

شرکت آمریکایی یونیورسال ماتر فناوری تولید گرافن را بر اساس فرآیند اختصاصی Flash Joule Heating دانشگاه رایس توسعه داده است که می‌تواند منابع کربن ارزان قیمت را به لایه‌های گرافن تبدیل کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 4
2023-03-04 17:33

افزودن دیدگاه جدید