کد مطلب: 

277380

چرا این عکس دنیا را تکان داد؟

«مسعود هنسر» جایی در میان ویرانه‌های شهر چمباتمه زده و با نگاه سردش به دورترها خیره شده است؛ او دستش را میان شکاف بتنی برده و دست بی‌جان «ارماک» دختر ۱۵ ساله‌اش را که زیر آوار مانده، گرفته است؛ شاید فهمیده که دیگر کاری از دستش بر نمی‌آید...
چرا این عکس دنیا را تکان داد؟

به گزارش سیتنا، اینجا «قهرمان ماراش» است؛ جایی در جنوب ترکیه؛ زمین‌لرزه ۷/۹ ریشتری همه چیز را ویران کرده است. مردم میان شیشه‌های خوردشده، سازه‌های شکسته بتنی و مبلمان شکسته گیر افتاده‌اند. به گفته مقامات ترکیه بر اثر این زمین‌لرزه حدود ۲۹ هزار نفر در ترکیه و سوریه جان باخته‌اند و تعداد زیادی از مردم هم هنوز به تلاش گروه‌های امداد امید دارند.

اما در میان همه اخبار و تصاویر ناراحت‌کننده که این روزها از ترکیه و روسیه دیده و شنیده می‌شود، آخرین عکس «آدم آلتان» که در خبرگزاری فرانسه AFP  منتشر شده، دنیا را تکان داده است.

آدم آلتان که چند روز پیش در مقابل یک ساختمان فروریخته در کوهرامانمراس در حال عکاسی بود، یکباره با مردی نارنجی‌پوش و خمیده که بی حرکت بدون توجه به سرمای زمستان کنار آوار نشسته، ‌ مواجه می‌شود. آلتان در فاصله ۶۰ متری متوجه شد، این مرد دست کسی را زیر آوار در دست گرفته است و همان لحظه شروع به عکاسی از پدری کرد که دست دختر مرده‌اش را که زیر آوار مانده رها نمی‌کند.

چرا این عکس دنیا را تکان داد؟

به نوشته یورونیوز، «مسعود هنسر» که متوجه حضور عکاس شده بود، با چشمانش او را تعقیب کرد و زیر لب با صدایی لرزان و مویه‌ کنان به آلتان گفت: «از فرزندم عکس بگیر!»

آلتان گفته است: «در آن لحظه خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم. اشک در چشمانم حلقه زده بود. مدام با خودم می گفتم خدای من این درد غیر قابل تحمل است. فکر می‌کنم این عکس تا ابد در حافظه من حک می‌شود. بسیاری به من گفته‌اند که هرگز این تصویر را فراموش نخواهند کرد.»

حالا این عکس تاثیرگذار آدم آلتان نه تنها بارها توسط رسانه‌ها در سراسر جهان بازنشر شد؛ بلکه در شبکه‌های اجتماعی نیز مورد توجه قرار گرفت و صدها هزار بار از سوی کاربران اینترنت که تحت تاثیر این حادثه تلخ قرار گرفته بودند به اشتراک گذاشته شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 4
2023-02-13 08:58

افزودن دیدگاه جدید