کد مطلب: 

272255

خانم بازیگر حاضر در جشنواره ونیز: این‌قدر نقش آدم‌های بدبخت به ما ندهید

بازیگر زن ایرانی حاضر در جشنواره فیلم ونیز از اعطای نقش کلیشه‌ای افراد بدبخت به بازیگران زن ایرانی در فیلم‌های غربی انتقاد کرد و گفت: زنان ایرانی از مدرن‌ترین و قوی‌ترین زنان دنیا هستند؛ این‌قدر نقش شرقی خاک‌برسر به ما ندهید!
خانم بازیگر حاضر در جشنواره ونیز: این‌قدر نقش آدم‌های بدبخت به ما ندهید

به گزارش سیتنا، مینا کاوانی بازیگر یکی از فیلم‌های ایرانی حاضر در جشنواره ونیز در نشستی خبری با رسانه‌ها توضیح داد: «این واقعیت تلخ وجود دارد و من باید باهاش بجنگم که این‌قدر ما بازیگران زن ایرانی را در یک دسته‌بندی قرار ندهید؛ که ما شرقی بدبخت خاک بر سر نباشیم. چون برای من، زنان ایرانی از قوی‌ترین زنان دنیا هستند.

وقتی دختران ایرانی را می‌بینم از مدرن و باهوش بودن‌شان لذت می‌برم. من بچه که بودم با فیلم‌های برگمان و ویسکونتی و هیچکاک عاشق بازیگری شدم و به اینجا آمدم چون می‌خواستم در آزادی کار کنم اما هنوز بعد از 12 سال باید بگویم این‌قدر من را محدود نقش‌های بدبخت نکنید و به من نقشی بدهید که بتوانم خودم را در پرسوناژ و فیلم‌نامه غرق کنم.»

گفتنی است، یکی از القائات غرب در فیلم‌های سفارتی که در ایران یا کشورهای آسیایی تولید می‌شوند، ضعیف و ذلیل‌نمایی زنان است که در این جهت، خیلی از نقش‌هایی که به زنان این کشورها از جمله بازیگران زن ایرانی در فیلم و سریال‌های غربی اعطا می‌شود، افراد فلک‌زده و بدبخت است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 4
2022-09-11 08:08

افزودن دیدگاه جدید