کد مطلب: 

268336

سردار آزمون: من هم به اسکوچیچ شک داشتم

سردار آزمون ستاره ایرانی بایرلورکوزن قرص و محکم از سرمربی تیم ملی دفاع کرده و می‌گوید: کوبیدن اسکوچیچ واقعا خنده‌دار است.
سردار آزمون: من هم به اسکوچیچ شک داشتم

به گزارش همشهری، سردار آزمون، یکی از ستاره‌های تیم ملی در دور مقدماتی جام‌جهانی بود. او از امیدهای تیم ملی در کنار مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش در جام‌جهانی است. آزمون که در برهه‌های حساس توانسته گره‌گشای تیم ملی باشد، حالا با درخشش و گلزنی در بوندس‌لیگا خود را برای حضور پرقدرت در جام‌جهانی آماده می‌کند. او هفته گذشته نخستین گل و نخستین پاس‌گلش را هم برای لورکوزن ثبت کرد تا با روحیه‌ای بهتر به کارش در این تیم ادامه دهد. سردار آزمون که مدت‌ها بود صحبتی با رسانه‌ها نداشت، در این گفت‌وگو از شرایط خودش و تیم ملی گفت.

در بازی با گروترفورت توانستی گل بزنی و پاس گل بدهی تا درخشش در بوندس‌لیگا را آغاز کنی. در این ارتباط برایمان بگو.

ما در این بازی خیلی خوب کار کردیم. البته در طول هفته هم در تمرینات خیلی خوب کار کرده بودیم. تمرکزمان روی این بود که 3امتیاز را کسب کنیم و خدا را شکر آن را به‌دست آوردیم. ان‌شاءالله این روند ادامه‌دار باشد.

بعد از پیوستن به لورکوزن چند بازی را به‌دلیل مصدومیت و بیماری از دست دادی اما بازگشت پرقدرتی داشتی. گل زدی، پاس گل دادی و به‌نظر هدف‌های بزرگ‌تری داری که به آنها فکر می‌کنی.

هدف من این است که به تیم لورکوزن کمک کنم تا بتوانیم نتایج خوبی بگیریم و این اولویت همه بازیکنان است. هدف اصلی تیم لورکوزن هم گرفتن سهمیه چمپیونزلیگ است تا در ادامه این روند در سال‌های بعد برای مقام‌های خیلی بهتر بجنگد و تلاش کند. باید آن چیزی را که در اولویت باشگاه است، انجام دهم.

بایرن‌مونیخ باز هم قهرمان بوندس‌لیگا شد و مثل اینکه این تیم حالاحالاها ول‌کن قهرمانی نیست! نظرت در این‌باره چیست؟

اینها لیاقتش را داشتند که قهرمان شدند. بازیکنان خیلی بزرگی دارند و ما به آنها خیلی احترام می‌گذاریم. امیدواریم که سال آینده بتوانیم با این تیم رقابت کنیم.

نظرت در مورد قرعه تیم ملی در جام‌جهانی و هم‌گروهی با انگلیس و آمریکا چیست؟

قرعه ما نسبت به گروه‌های دیگر خوب است، ولی هیچ‌چیزی آسان نیست و باید تمام تمرکزمان را روی بازی‌ها بگذاریم. باید بازی‌های تدارکاتی خوبی انجام دهیم تا بتوانیم با قدرت صددرصد در این جام‌جهانی حضور پیدا کنیم.

نظرت در مورد تیم ملی انگلیس چیست؟

انگلیس تیم خیلی قدری است و همیشه مدعی بوده. صددرصد بازی سختی را مقابل این تیم خواهیم داشت.

از تیم ملی آمریکا شناخت داری؟

حقیقتش من از این تیم شناختی ندارم و بازی‌هایشان را ندیدم، ولی بازیکنانشان را می‌شناسم، بازیکنان خیلی خوبی دارند.

دوست داری از بین اوکراین، ولز و اسکاتلند کدام تیم با ما هم‌گروه شود؟

فرقی نمی‌کند. هر کدام که لیاقت دارد، در جام‌جهانی حاضر باشد.

خودت دوست داشتی در کدام گروه بیفتیم؟

همین گروهی که الان در آن هستیم. قرعه خوبی است.

موضوعی که در برهه فعلی بسیار حائز اهمیت است بحث آماده‌سازی‌ تیم ملی و انجام بازی‌های تدارکاتی مناسب است که خودت هم به آن اشاره کردی.

صددرصد همین است. ما از فدراسیون می‌خواهیم که بازی‌های خوبی را برای ما در نظر بگیرد و آن چیزی که لیاقت تیم ملی ایران است را انجام دهد. ما لیاقت آن را داریم با تیم‌های بزرگ بازی کنیم و با آنها رقابت کنیم. این حق بازیکنان تیم ملی ایران است.

خط حمله تیم ملی با حضور شما، طارمی و جهانبخش وضعیت خیلی خوبی دارد اما ساختار دفاعی ما دچار ضعف‌هایی است که ما مقابل هر تیمی بازی کردیم با وجود اینکه پیروز هم شدیم اما به حریفان موقعیت گل دادیم و این باعث نگرانی‌هایی شده است. آیا این مشکل می‌تواند با اردوها و بازی‌های دوستانه بزرگ تا جام‌جهانی برطرف شود؟

شما کدام تیم را دیدید که هیچ موقعیتی به تیم حریف نداده باشد؟!

همین تیم ملی خودمان در دوره قبلی جام‌جهانی از لحاظ ساختار دفاعی شرایط خیلی خوبی را داشت.

کی می‌گوید ما به حریفان موقعیت گل ندادیم؟

اما خیلی کم پیش می‌آمد به حریفان موقعیت گل بدهیم.

الان هم خیلی کم بوده که به حریفان موقعیت گل بدهیم. اینطوری نبوده که هر دقیقه بخواهند بتوانند به ما گل بزنند! نه اصلا اینطوری نیست که به‌راحتی موقعیت گل بدهیم. الان یک مربی خوب داریم که خیلی دارد زحمت می‌کشد. موقعی که هیچ‌کس جرأت نداشت تیم ملی ایران را بگیرد، او این مسئولیت را قبول کرد. من خودم اوایل که اسکوچیچ را آوردند، چون با او کار نکرده بودم و شناخت نداشتم، دچار شک بودم. اما در آن شرایط اسکوچیچ مسئولیت تیم را برعهده گرفت و در همان مرحله اول مقدماتی بدون موقعیت‌دادن به بحرین و عراق و بدون هیچ دردسری بالا رفتیم. همه بازی‌ها را هم بردیم، دیگر شما از این مربی چه می‌خواهید؟! شما هر چقدر این مربی را بکوبید واقعا خنده‌آور است! حالا چه بخواهد بد بازی کند، چه بخواهد خوب بازی کند ولی دارد نتیجه می‌گیرد. شما وقتی دارید نتیجه می‌گیرید اصلا نباید انتقاد کنید. نه اینکه انتقاد نکنید اما انتقادکردن یک مقدار تیم را به حاشیه می‌برد تا اینکه بخواهد کمک کند. برای اینکه بالاخره تیم دارد می‌برد.

برخی از پیشکسوتان می‌گویند اگر می‌خواهیم در جام‌جهانی کار بزرگی انجام دهیم، باید قدرت ریسک داشته باشیم و تهاجمی‌تر بازی کنیم.

به همه آنها احترام می‌گذارم اما هیچ شخصی از مربی فعلی که داریم بهتر تیم ملی ایران را نمی‌شناسد. او دارد با بچه‌ها کار می‌کند و نظرش از همه مهم‌تر است. درباره این مسائل فقط و فقط مربی باید نظر دهد، من نظرم این است. اینکه بخواهیم راجع به ریسک‌کردن و این مسائل صحبت کنیم، درست نیست. خب اگر ریسک کردیم و نگرفت و آبرویمان رفت، چه؟! آدم باید منطقی فوتبال بازی کند. به‌موقع حمله و به‌موقع دفاع کند و این را هم فقط مربی برایمان تعیین می‌کند.

شانسی برای صعود تیم ملی از مرحله گروهی جام‌جهانی قائل هستی؟

برای همه تیم‌ها شانس هست که از مرحله گروهی جام‌جهانی صعود کنند. ما هم یکی از آنها هستیم. حریفان ما تیم‌های خوبی هستند. ما هم تیم خوبی هستیم و به بچه‌های خودمان اعتماد داریم. اگر بازی‌های دوستانه خوب بگذارند، قطعا ما هم می‌توانیم صعود کنیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2022-04-30 10:36

افزودن دیدگاه جدید