کد مطلب: 

253993

انقلاب فکری در ترکیب استقلال

ترکیب استقلال در بازی با نفت مسجدسلیمان دستخوش تغییرات زیادی خواهد شد و باید دید محمود فکری چگونه تیمش را به زمین خواهد فرستاد.
انقلاب فکری در ترکیب استقلال

به گزارش ایران پژواک، یکی از مسائلی که کادرفنی استقلال در فصل جاری با آن بارها مواجه شده مصدومیت های متعدد و مسائل انضباطی و موضوعات دیگری است که آنها را مجبور کرده تا تغییراتی را در ترکیب ایجاد کنند. طی چند هفته گذشته اما با بازگشت بازیکنان مصدوم محمود فکری تقریبا همه نفراتش را در اختیار داشته و برای انتخاب 11 بازیکن اصلی به یک ثبات نسبی رسیده بود. حالا اما مصدومیت دو ستاره آبی ها و البته بازگشت احمد موسوی و نارضایتی از عملکرد یکی دو بازیکن سبب شده تا فکری مجبور به ایجاد تغییرات جدید در ترکیب استقلال شود.

اعضای تیم استقلال عصر امروز در شرایطی 48 ساعت قبل از مسابقه با نفت راهی مسجدسلیمان شدند که در تمرین امروز با چالش مصدومیت دو ستاره مواجه شدند. محمدحسین مرادمند که از دیروز درد خفیفی در پای خود احساس می‌کرد امروز با لباس شخصی به محل تمرین رفت و با صلاحدید کادرفنی و پزشکی تمرین نکرد. او همچنین با استراحت چند روزه کادر فنی مواجه شد تا در سفر به مسجدسلیمان غایب باشد و بعد از بازی با نفت به تمرینات گروهی برگردد.

همچنین در یکی از صحنه های تمرین امروز شیخ دیاباته هنگام ضربه زدن به توپ دچار مصدومیت شد و اگرچه تا پایان تمرین کارش را انجام داد اما در نهایت بعد از عکس‌برداری کادر پزشکی تشخیص داد که او همراه تیم به مسجدسلیمان نرود تا دومین غایب بزرگ مسابقه با نفت لقب بگیرد.

غیبت این دو ستاره در ترکیب آبی ها مقابل نفت مسجدسلیمان محمود فکری را در یک چالش جدی می‌اندازد تا بتواند جای خالی این نفرات را پر کند.

این اتفاق البته با مسائل دیگری همراه شده است. سیداحمد موسوی مدافع راست ابی ها که به دلیل مصدومیت دو بازی گذشته استقلال مقابل تراکتورو سایپا را از دست داده بود، چند روزی است در تمرینات گروهی حاضر شده ومشکلی برای بازی کردن مقابل نفت ندارد. با بازگشت موسوی احتمالا فکری بخواهد این بازیکن را دوباره در پست دفاع راست به کار بگیرد و از وجود وریا غفوری یک خط جلوتر بهره ببرد.

از طرف دیگر در خط دفاع با توجه به نبود محمدحسین مرادمند، فکری مجبور است از بین عارف غلامی و سیاوش یزدانی یکی را به عنوان زوج دانشگر انتخاب کند و به زمین بفرستد.

در کنار این مسائل یک اتفاق جالب دیگر هم در تمرین امروز استقلال رخ داد. در آخرین تمرین استقلالی ها قبل از سفر به مسجدسلیمان، فکری دقایقی تصمیم گرفت که عارف غلامی را در پست دفاع چپ تست کند. سرمربی استقلال که در گذشته از وجود محمد دانشگر در این پست بهره گرفته بود، با بازگشت محمد نادری از مصدومیت بار دیگر دانشگر را به دفاع وسط برد اما اینکه در تمرین امروز یک دفاع وسط تخصصی(غلامی) در سمت چپ خط دفاع قرار گرفته شایعاتی را درباره احتمال نیمکت نشینی نادری به وجود آورده است.
اگر فکری بخواهد نادری را روی نیمکت بنشاند،‌ آنوقت در بازی با نفت مسجدسلیمان احتمالا احمد موسوی و عارف غلامی مدافعین کناری استقلال را تشکیل می‌دهند و دانشگر و یزدانی در پست دفاع وسط به میدان می‌روند که تغییراتی بزرگ نسبت به بازی قبل آبی‌پوشان است. اما اگر نادری همچنان دفاع چپ آبی‌پوشان باشد، احتمالا در مرکز دفاع شاهد تشکیل زوج دانشگر و غلامی باشیم.

تغییرات درترکیب استقلال مقابل نفت اما منتهی به خط دفاع نیست. با توجه به غیبت دیاباته در ترکیب احتمالا فکری مجبور شود که سیستم بازی اش را به 2-4-4 تغییر بدهد. با توجه به اینکه زوج ارسلان مطهری و مهدی قایدی در خط حمله آبی ها در گذشته مثمرثمر بوده‌اند، احتمالا شاهد آن خواهیم بود تا دوباره این دو بازیکن در خط حمله به میدان بروند.

از طرف دیگر در سیستم 2-4-4 علاوه بر مهدی‌پور، مسعود ریگی و داریوش شجاعیان احتمالا فرصت فیکس بازی کردن در خط هافبک به فرشید اسماعیلی می‌رسد تا بتواند بعد از مدت ها به عنوان یار ثابت به میدان برود.

با احتساب مسائلی که در بالا گفته شد، احتمالا روز جمعه شاهد ایجاد تغییرات زیاد در ترکیب استقلال باشیم. جایی که محمود فکری تمام فکر و ذکرش را کسب 3 امتیاز از مصاف با  نفت گذاشته و بی تردید سعی خواهد کرد بهترین سیستم و نفرات را انتخاب کند تا بتواند شکست هفته گذشته مقابل سایپا را جبران کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2021-01-27 22:26

افزودن دیدگاه جدید