کد مطلب: 

11250
چرا کیهان هم از تامین اجتماعی پول گرفت؟

سایت انتخاب و کیهان چند وقتی است که دست به افشاگری علیه هم دیگر می‌زنند، اما این بار وقتی انتخاب بخشی از دریافتی‌های کیهان از سازمان تامین اجتماعی را رو کرد، کیهان نیز ضمن تایید تلویحی دریافت این مبالغ آنها را به نوعی توجیه کرده است.

 

به گزارش سیتنا به نقل از ایسنا، در بخشی از خبر انتخاب که کیهان را وادار به واکنش کرد آمده است: «این روزنامه (کیهان) به جز دریافت یارانه‌های میلیاردی، براساس قرارداد تامین اجتماعی دولت احمدی‌نژاد، ماهیانه 40 میلیون تومان (سالیانه 480 میلیون تومان) از تامین اجتماعی به خاطر یک آگهی کلیشه‌ای در صفحات میانی خود و 600 میلیون تومان از معاونت مطبوعاتی بابت آگهی‌های دولتی پول می‌گیرد، در حالی از نقد سازنده‌ی «انتخاب» دچار سردرگمی شده که «انتخاب» - که بیشترین حمایت گفتمانی از دکتر روحانی پیش و قبل از انتخابات داشته است - هیچ گونه ارتباط مالی و تشکیلاتی با دولت نداشته و ندارد.

 

اما کیهان نیز واکنش نشان داده و در بخشی از خبر ویژه این روزنامه آمده است: سایت اجاره‌ای «انتخاب» در واکنش به خبر ویژه کیهان به روال همیشگی خود دست به تحریف واقعیات زده است ... این شارلاتانیزم خبری در حالی است که کیهان مانند هر روزنامه دیگر و به روال جاری، در مقابل درج آگهی، مبلغ مربوطه را که در تعرفه‌های موجود آمده است دریافت می‌کرده و مبلغ مورد ادعای سایت اجاره‌ای یاد شده 20 میلیون تومان، در قبال آگهی‌های ارجاعی بوده است و دولت احمدی‌نژاد با صدور دستورالعمل رسمی، همه ادارات و مراکز دولتی را از دادن آگهی به کیهان منع کرده بود و در همان حال روزنامه‌های زنجیره‌ای از این آگهی‌ها در حد گسترده و فراوان برخوردار بوده‌اند.

 

درباره یارانه 600 میلیون تومانی نیز، گفتنی است که این یارانه به روال همیشگی از سوی وزارت ارشاد به همه روزنامه‌ها پرداخت می‌شد و از قضا، سهم کیهان با توجه به انتشار چند روزنامه و هفته‌نامه و ماهنامه، بسیار کمتر از سایر روزنامه‌ها بوده و هست و این تبعیض بارها مورد اعتراض کیهان قرار گرفته و از سوی وزارتخانه‌های ارشاد کارگزاران، اصلاحات و دولت احمدی‌نژاد بدون پاسخ مانده است.

 

اما، این نکته نیز گفتنی است که دولت اصلاحات هر از چند گاه سعی می‌کرد با ارائه آمار غلط، کیهان را به دریافت یارانه اضافه‌تر از دیگران متهم کند که اشاره به یک نمونه آن جالب توجه است.

در بهار سال 80 و دقیقا یک روز قبل از برگزاری دادگاه مدیر مسئول کیهان، معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد دولت اصلاحات- آقای شعبان شهیدی- طی مصاحبه‌ای اعلام کرد، کیهان در 10 سال گذشته مبلغ 100 میلیون دلار ارز به قیمت دولتی گرفته است. این در حالی بود که ارز لازم برای تهیه کاغذ و سایر ملزومات چاپی به تناسب تیراژ و تعداد نشریات در اختیار تمامی مطبوعات قرار می‌گرفت ولی در اظهارات معاونت مطبوعاتی وقت، 4 نکته مبهم- بخوانید دروغ آشکار- وجود داشت که کیهان با ارسال نامه از وزارت مربوطه توضیح خواسته بود ولی ارشاد علی‌رغم پیگیری کیهان حاضر به پاسخ نشد. آن 4 نکته این که؛

اولا؛ مبلغ مورد ادعا 80 میلیون دلار بوده است.

ثانیا؛ این مبلغ در مقایسه با تعداد نشریات کیهان، بسیار کمتر از سایر مطبوعات بود.

ثالثا؛ از مدت 10 سال مورد ادعای وزارت ارشاد، 3 سال آن کیهان تحت تصدی آقایان خاتمی و اصغری و 7 سال آن تحت تصدی شریعتمداری بوده است.

رابعا؛ ارشاد 64 میلیون دلار از مبلغ ادعایی را فقط طی 3 سال تصدی آقایان خاتمی و اصغری پرداخته بود و 16 میلیون دلار دیگر طی 7 سال تصدی شریعتمداری پرداخت شده بود.

 

طبیعی است که کیهان با این شارلاتانیزم‌ها از مواضع خود دست نمی‌کشد و از جمله این سند معتبر را رو نمی‌کند که مدیر اصلی فلان سایت، به جرم فروش اتومبیل زانتیای دولتی و به جیب زدن مبلغ دریافتی در کدام دادگاه، محاکمه و محکوم شده است و شاید متن دو نامه‌ای را فاش کند که مدیر همان سایت در جریان انتخابات به طور جداگانه خطاب به دو تن از نامزدها که رقیب یکدیگر بودند نوشته و در آن نسبت به هر یک از آنها ابراز وفاداری و اعلام آمادگی برای تبلیغات انتخاباتی کرده بود ولی از بخت بد!! نامه‌ها را اشتباهی فرستاده بود یعنی نامه آقای مثلا «الف» را در پاکت مربوط به آقای مثلا «ب» و نامه آقای «ب» را برای آقای «الف» فرستاده بود...

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-12-07 04:59

افزودن دیدگاه جدید