کد مطلب: 

11154

زندگی خصوصی کاترین اشتون +تصاویر

زندگی خصوصی کاترین اشتون +تصاویر

نام "کاترین اشتون" این روزها با اتفاقات سیاسی کشورمان به نوعی گره خورده است. بانویی میان سال که در مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 نقش اساسی داشته است.

 

به گزارش سیتنا، به همین بهانه بر آن شدیم اطلاعات جالبی در خصوص ایشان و زندگی خصوصی اش برای کاربران گردآوری کنیم . اشتون 56 ساله برخلاف تصور همه در خانواده ای از قشر کارگر انگلیس متولد شد. اشتون با مدرک کارشناسی در رشته جامعه شناسی در سال 1977 از کالج بدفورد لندن، فارغ التحصیل شد و بعد از آن به سرعت  دنبال بزرگترین علاقمندی زندگی اش یعنی مبارزه برای خلع سلاح های هسته ای رفت.

خیلی ها در انگلستان به او  "بارونس اشتون " می گویند. او زمانی لقب "بارونس" را گرفت که از طرف تونی بلر، نخست وزیر سابق انگلستان در سال 1999 به عضویت مجلس اعیان درآمد، و اگرنه نه دارای  خانواده ای اشرافی بود و نه شجره نامه ای که او را به خانواده سلطنتی انگلستان نسبت دهد. اشتون 56 ساله برخلاف تصور همه در خانواده ای از قشر کارگر و معدنچیان زغال سنگ شمال انگلیس متولد شد. برای همین زمانیکه وارد دانشگاه شد، خانواده اش بسیار خوشحال شدند چراکه وی اولین عضو خانواده اش بود که به دانشگاه راه پیدا کرد.

زندگی خصوصی کاترین اشتون +تصاویر او اوایل دهه 1980 رئیس و بعدها خزانه دار و نایب رئیس یکی از گروه های ضد انرژی هسته ای در کمپین انگلیس با هدف خلع سلاح هسته ای بود.

بانوی سیاستمدار آنقدر سریع خودش را در میادین سیاسی نشان داد که در زمان نخست وزیری تونی بلر معاون وزیر او بود. او از سیاستمداران حزب " کارگر " انگلستان است که کارش را از سال 2000 به صورت جدی و پیگیر شروع کرد تا اینکه دست آخر در سال 2009 به عنوان نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی انتخاب شد.

وی زمانی کمیسر عالی اتحادیه اروپا در امور تجارت و بازرگانی بود اما حقوق او به اندازه اکنون نبود. کاترین در حال حاضر در میان سیاستمداران جهان به صورت رسمی یکی از بالاترین میزان های  حقوق در جهان را دارد و حتی قرار است پس از سال 2014 که دوره ریاستش تمام می شود، تا سه سال پرداخت حقوقش ادامه داشته باشد.

 

روزنامه دیلی تلگراف در گزارشی اعلام کرده که این عضو حزب کارگر انگلیس هر چند در اکتر سال آینده میلادی فعالیتش به عنوان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به پایان می رسد اما تا سال 2017 سالانه 133 هزار و 500 پوند معادل حدود 205 هزار دلار حقوق می گیرد که در مجموع سه سال حدود 400 هزار پوند یا حدود 614 هزار دلار می شود؛ یعنی با یک حساب سرانگشتی معلوم می شود که حقوق پایه سالانه خانم اشتون در حال حاضر رقمی حدود 373 هزار دلار یا ماهانه 31 هزار دلار است.

 

البته این رقم فقط رقم حقوق پایه است و می گویند اشتون در سال در مجموع حدود 503 هزار دلار حقوق دارد و این  یعنی حتی از حقوق دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس هم بیشتر میشود. این وسط شوهر خانم اشتون از همه خوشحال تر است. همسر 66 ساله او "پیتر کلنر" روزنامه نگار و تحلیلگر سیاسی است که در حال حاضر مدیر یک وب سایت نظرسنجی معروف در انگلستان هم هست. آنها 25 سال پیش با هم ازدواج کرده اند و دو فرزند دارند.

منبع: همشهری جوان

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-12-02 20:43

افزودن دیدگاه جدید