کدخبر :10499 پرینت
13 آبان 1392 - 17:59

گزارش خبرنگار ایرانی از پشت پرده‎ی جهاد نکاح در سوریه + عکس

متن خبر

یکی از خبرنگاران بازگشته از سوریه گفت: با وجود این که اخیرا برخی از مفتی های سلفی در ظاهر نسبت به این فتوا اعتراض کرده اند، اما چنین خبرهایی را نمی گذارند به گوش تروریست های داخل سوریه برسد و این موضوع هیچ تاثیری در اجرای جهاد نکاح نداشته است.

 

به گزارش سیتنا، حسن شمشادی، خبرنگار اعزامی واحد مرکزی خبر به سوریه، علت انتشار تصاویر وحشیگری تکفیری ها در رسانه ها و شبکه های اجتماعی را، ارعاب و ترساندن مردم از تروریست ها دانست و افزود: رسانه های غربی نیز از میان این تصاویر، فقط فیلم هایی را که در آنها تکبیر گفته می شود، بازتاب می دهند تا به مخاطبان خود القا کنند که اسلام و مسلمانان چنین فرهنگی دارند.

 

وی درباره مناطقی که در آنها جنگ و درگیری جریان دارد، گفت: از میان ۱۴ استان سوریه، استان های حلب، ادلب، رقه ، دیرالزور، درعا و دمشق و حمص درگیرند. البته درگیری به معنای این نیست که درطول شبانه روز زیر آتش دشمن قرار گرفته اند. زمان درگیری ها پراکنده است. صدای تک تیراندازها و خمپاره ها گاهی به گوش می رسد و گاهی منطقه در سکوت مطلق فرور می رود.

 

شمشادی، مخالفان مسلح را به دو گروه عمده تقسیم کرد و گفت: ارتش آزاد که اغلب فرماندهان آن نظامیان سابق سوریه هستند، در ابتدا ادعای حکومت نداشتند و می گفتند بعد از رفتن بشار اسد، سیاسیون کت شلواری خارج از سوریه حکومت را به دست می گیرند و ما پست های وزارتی و اجرایی را خواهیم گرفت. اما دولت اسلامی عراق و شام (داعش)، جبهه النصره، گروه فاروق و انصار شام که تکفیری های اعزامی توسط عربستان و قطر هستند، اصرار دارند که حکومت باید در دست خلیفه باشد و بقیه با او بیعت کنند.

 

وی اضافه کرد: یکی از علل اختلافات میان آنها نیز همین موضوع است. در حال حاضر تمام نیروهای افراطی و تندرو القاعده ، سلفی، وهابی، تکفیری و ... ادعای پیشتازی و فرماندهی دارند و نمی توانند یکدیگر را تحمل کنند.

 

این خبرنگار درباره انتشار تصاویر وحشیگری ها نیز گفت: اغلب آنها بسیار دگم هستند و با افتخار فیلم جنایات خود را می گیرند و منتشر می کنند. اولین دلیل آنها از رسانه ای کردن جنایات بی شرمانه خود، ایجاد ترس و وحشت در میان حامیان و طرفداران نظام است. آن معارض جنایتکار در هنگام خوردن قلب سرباز سوری رو به دوربین می گوید: سربازی که در حال جنگ هستی، اگر دست ما به تو برسد با تو نیز همین کار را خواهیم کرد.

 

وی افزود: تروریست های سلفی و وهابی از روی دشمنی، سر می برند، مثله می کنند، زنده زنده آتش می زنند، افراد را با کابل از درخت آویزان می کنند و یا اجساد را به ماشین خود وصل کرده و در خیابان‌ها می‌کشند و ... و در انجام همه این اعمال غیر انسانی کلمه الله اکبر را بر زبان می آورند.  رسانه های غربی و صهیونیستی نیز همین را می خواهند. آنها می خواهند اسلام هراسی را رواج دهند.  می خواهند اسلام را اینگونه به دنیا معرفی کنند. تفکر آمریکایی و اسراییلی درصدد آن است که به دنیا بگوید مسلمانان قصی القلب و خطرناک هستند.

 

ماه گذشته پسر بچه ۱۳ ساله ای در حلب با شبکه ۷ بلغارستان مصاحبه کرد و گفت که ۴۲ نفر (۱۹ ارتشی، تعدادی از شهروندان و مخالفان دایی اش در جبهه النصره) را کشته است. او گفت که هیچ واهمه ای از کشتن مردم ندارد و از کارش لذت هم می برد. این نوجوان توسط دایی خود به جبهه النصره رفته و آموزش دیده بود.

 

شمشادی درباره رواج جهاد جنسی در میان تروریست ها گفت: با وجود این که اخیرا برخی از مفتی های سلفی در ظاهر نسبت به این فتوا اعتراض کرده اند، اما چنین خبرهایی را نمی گذارند به گوش تروریست های داخل سوریه برسد و این موضوع هیچ تاثیری در اجرای جهاد نکاح نداشته است. در عوض فتوای یک مفتی وهابی در تونس و یک مفتی وهابی در سوئد را نیز منتشر کرده اند، که بر اساس آن، برای کمک به جهاد در راه خدا و یاری معارضان و مجاهدان، همه بانوان؛ یعنی زن مطلقه، دختر شوهر نکرده و حتی زن شوهردار می توانند به سوریه بروند.

 

این خبرنگار اضافه کرد:  در میان هر یک از کتائب (دسته ها) ۱۵ زن جهاد نکاحی حضور دارد. خبرنگاران غربی زیادی با حضور در مقرها و مصاحبه با این زن ها گزارش تهیه کرده اند که باعث اعتراض گروه های حقوق زنان و حقوق بشر شده و اکنون به خبرنگاران غربی نیز کمی سخت می گیرند. وقتی به مکان های استقرار معارضان می روید تصاویر زنان با جدول ساعت کاری آنها روی دیوارها و تابلوها قابل مشاهده است.

 

شمشادی در پاسخ به این سوال که آیا این زنان را به خود محرم می کنند، گفت: بله اما به شیوه خود. آنها ازدواج موقتی که در شیعه است را از اساس رد می کنند ولی همانطور که یکی از این زن ها به خبرنگار امریکایی گفته، انجام جهادنکاح را در شرایط اضطراری و جهاد مجاز می دانند. شیوه محرم کردن زنان به این صورت است که دستشان را روی سر هر زنی بگذارند و ۳ بار الله اکبر بگویند، آن زن محرم و حلال می شود.

 

این خبرنگار تصریح کرد؛ یکی از دلایل توجه خبرنگاران غربی و امریکایی به جهاد نکاح، علاوه بر جذابیتی که برایشان دارد، این است که باز هم چهره اسلام را مخدوش کنند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.