کد مطلب: 

6882

"های وب" شیوه‎ی نوین خدمات اینترنتی

"های وب" شیوه‎ی نوین خدمات اینترنتی

شرکت "های وب" از سال 1382 به عنوان یکی از شرکت‌های ارایه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت با استفاده از فناوری ADSL آغاز به کار نموده و در سال 1388 با تغییر سهام‌داران شرکت، رویکرد جدیدی را برای ارایه‌ی خدمات به مشتریان در پیش گرفته است.

 

این شرکت با آگاهی از نیاز بالقوه‌ی بازار ایران به خدمات دسترسی اینترنت، هدف خود را ارایه دسترسی بی‌وقفه و دایمی همراه با تضمین حقوق مشتریان قرار داده است. البته این رویکرد با توجه به مشکلات خارج از کنترل شرکت، به سادگی امکان‌پذیر نخواهد بود.

 

همانطور که واضح است کاربر اینترنت در ایران هنوز نسبت به معیارهای بین‌المللی، حداقل خدمات را دریافت می‌کند با این حال "های وب" اهتمام خود را بر آن قرار داده تا سرویسی در سطح جهانی به مشتریان خویش عرضه دارد. هر چند که دسترسی به این مهم به راحتی امکان‌پذیر نیست اما این شرکت در راستای دستیابی به این هدف، قابلیت‌های فنی و حرفه‌ای لازم را در خود می‌بیند.

 

سید ایمان میری، مدیرعامل شرکت "های وب" درباره‌ی انتشار تبلیغاتی اخیر این شرکت، می‌گوید:"های وب" برند جدید شرکت است که قصد دارد سطح جدیدی از خدمات اینترنت پرسرعت را به کاربران فضای وب در کشور ارایه نماید. گستره‌ی مراکز مخابراتی تحت پوشش، سرویس‌های منطبق با نیازهای گروه‌های کاربری و قیمت‌های رقابتی از جمله مهمترین مزیت‌های "های وب" است.

"های وب" در همه استان‌ها و اکثر شهرهای کشور حضور داشته و حداکثر پوشش را در برنامه‌های توسعه‌ای خود دنبال می‌کند تا سرویسی پایدار و با حداقل نوسانات سرعت و کیفیت به مشتریان عرضه نماید و حداکثر تلاش خود را می‌نماید تا حتی در مواقعی که کاربر به دلایل خارج از کنترل شرکت دچار مشکل دسترسی می‌گردد، به نحو مقتضی این مشکل را جبران نماید تا بتواند به هدف خود که همانا برآروده نمودن هرچه بیشتر نیازهای کاربران اینترنت در کشور است، جامه عمل بپوشاند و برای این امر خود را در برابر کاربران مسئول می‌شمارد.

مدیر عامل این شرکت در مورد برنامه‌های ورود کاربران به فضای مجازی، اظهار داشت: مسلماً هدف یک شرکت اینترنتی ارایه خدمات دسترسی به کاربران است و همین که کاربر بتواند سرویسی مطمئن با هزینه و کیفیت مناسب دریافت نماید، برای یک شرکت اینترنتی کافی است. ولی با این حال پس از دسترسی، یکی از مهمترین مشکلات کاربران اینترنت در کشور نبود محتوای مناسب برای استفاده است. اغلب کاربران به دلیل عدم داشتن آگاهی نسبت به سایت‌ها، نمی‌توانند به نحو شایسته از امکانات این شبکه بهره ببرند."های وب" در آینده نزدیک و با همکاری تولیدکنندگان عمده‌ی محتوا شامل موسیقی و ویدئو تلاش می‌نماید تا بخشی از این خلا را برطرف نماید. همچنین تولید محتوای متناسب با گروه‌های هدف در کشور شامل کودکان، زنان و جوانان، بخشی از راهکارهای "های وب" در عرصه اینترنت پرسرعت است.

وی در مورد اقدامات "های وب" برای تسهیل کاربران در استفاده از خدمات افزود:کاربران برای انتخاب سرویس از یک شرکت همیشه با مشکل حضور یا عدم حضور شرکت در مرکز مخابراتی آنها مواجه بوده‌اند. برای رفع این مشکل کاربران کافی است تا شماره تلفن یازده رقمی محل مورد درخواست را به همراه کد یا پیش شماره شهر (بطور مثال: 02129402400) به شماره 300001565 پیامک نموده تا بقیه مراحل بررسی و ثبت‌نام توسط پشتیبانی"های وب" انجام شود. به علاوه تلفن سراسری 1565 بدون پیش کد شهری در خدمت کاربران است تا همه نیازهای خود را از قبیل خدمات پشتیبانی و فروش به انجام رسانند. همه‌ی این خدمات از طریق سایت شرکت به نشانی hiweb.ir نیز قابل انجام است به علاوه در سایت، اطلاعات تکمیلی هم در مورد نحوه‌ی انتخاب سرویس، تعرفه‌ها و فرصت‌های ویژه‌ی خرید وجود دارد. همچنین موضوع راه‌اندازی سریع سرویس اینترنت که در گذشته یکی از مشکلات کاربران محسوب می‌شد با تعاملاتی که با شرکت مخابرات ایران صورت گرفته است، به سرعت انجام می‌گیرد و کاربران می‌توانند مطمئن باشند که در کمترین زمان ممکن (حداکثر 72 ساعت کاری) سرویس آنها آماده استفاده خواهد بود.

طبق گفته‌های آقای میری، هدف و برنامه‌ی اصلی شرکت "های وب" ارایه‌ی بسته‌های متنوع سرویس‌ها بصورت پکیجی از انواع خدمات در کنار یکدیگر است که امید می‌رود تا شروع فصل تابستان در دسترس کاربران قرار خواهد بگیرد.

 وی توسعه‌ی رقابت عادلانه بین شرکت‌های ارایه‌دهنده‌ی خدمات و دسترسی همه شرکت‌ها به منابع و امکانات مورد نیاز برای ارایه سرویس را مهمترین عامل ارائه‌ی سرویس مناسب می‌داند و در ادامه می‌افزاید: روندهای گذشته نشان می‌دهد که در هر بخش اقتصادی هنگامی که رقابت در بازار شکل گرفته، در نهایت مصرف کنندگان از منافع آن بهره برده‌اند که این خدمات همانا خدمات بهتر با هزینه‌ی کمتر است. توسعه‌ی رقابت نیز جز از طریق وضع مقررات و اهتمام نهادهای ناظر بر اجرایی شدن آن میسر نخواهد بود به خصوص در بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات که شرکت‌های بزرگتر به راحتی قادر به مخدوش نمودن رقابت عادلانه هستند.

وی در آخر در مورد میزان محبوبیت اینترنت پرسرعت و میزان پاسخ گو بودن این سرویس  گفت :بر اساس بررسی‌های ما هزینه‌ی اینترنت پرسرعت در سبد خانوار ایرانی هنوز جایگاهی ثابت و با الویت همانند هزینه‌هایی مثل آب و برق نداشته ولی به نظر می‌رسد که همانند سایر کشورها به زودی چنین اتفاقی روی دهد و با گسترش خدمات الکترونیک نیاز به دسترسی به خدمات اینترنت نیز افزایش یابد. در حال حاضر به نادرستی هزینه‌ی استفاده از خدمات اینترنت برای متوسط کاربران ایرانی بالا ارزیابی می‌شود، اگرچه این هزینه در مقایسه با هزینه‌های دیگر خانوار ناچیز قلمداد می‌شود؛ این موضوع شاید از دو منظر قابل بررسی باشد، یکی این که اینترنت هنوز وسیله تفنن و تفریح غالب کاربران محسوب می‌شود و از سوی دیگر خدمات الکترونیک مثلاٌ خرید آنلاین هنوز شایع نشده است. البته عوامل دیگری همچون هزینه انرژی ارزان نیز باعث می‌شود تا بسیاری از اموری که از طریق خدمات آنلاین قابل انجام است، توسط افراد به صورت حضوری انجام شود. به نظر می‌رسد در آینده‌ی نه چندان دور شاهد توسعه سریع خدمات الکترونیک خواهیم بود و افراد به منظور صرفه‌جویی در هزینه‌ها و زمان، به استفاده از این نوع خدمات ترغیب خواهند شد.

منبع: فاوانیوز

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-04-30 20:00

افزودن دیدگاه جدید