کد مطلب: 

10405

هفت روش برای کاهش مصرف باتری محصولات اپل در iOS 7

هفت روش برای کاهش مصرف باتری محصولات اپل در iOS 7

محصولات اپل از آیفون گرفته تا آی‎پد، در میان کاربران از جمله به یک نکته شهرت دارند: مصرف قابل اتکای باتری. به عکس برخی از تلفن‌ها، تبلت‌ها یا دستگاه‌های پخش موسیقی که گاهی شما را مجبور می‌کنند به تناوب در ساعات استفاده آنها را شارژ کنید یا برای اطمینان از داشتن شارژ کافی، باتری‌های جانبی به همراه داشته باشید، معمولاً در استفاده از محصولات اپل نگرانی در این مورد که آیا به اندازه کافی شارژ دارید، کمتر به سراغ‌تان می‌آید.

 

به گزارش پایگاه خبری سیتنا، با این همه از زمان ارائه تازه‌ترین نسخه از سیستم عامل موبایلی اپل، iOS 7، کاربران زیادی از این شکایت دارند که مصرف باتری آنها به نسبت زمانی که از نسخه پیشین این سیستم عامل موبایلی استفاده می‌کردند، به شکل قابل توجهی افزایش داشته و دغدغه داشتن یا نداشتن شارژ کافی به دغدغه‌های روزانه‌شان اضافه شده است.

 

اما چند قابلیت در سیستم عامل جدید اپل وجود دارد که به پیشنهاد سایت مَشِبِل، صرف نظر کردن از آنها می‌تواند دغدغه داشتن یا نداشتن شارژ را برای این دسته از کاربران تا حدی کاهش دهد.

 

۱. تازه‌سازی پس‌زمینه‌ای اپلیکیشن‌ها:

در سیستم عامل جدید، امکانی تعبیه شده که به اپلیکیشن‌ها اجازه می‌دهد به هنگام اتصال به اینترنت، به طور خودکار محتوای خود را به روز کنند. به این ترتیب لازم نیست که شما اپلیکیشن آب و هوا را باز کنید، تا این اپلیکیشن با دریافت اطلاعات آب و هوایی تازه، وضعیت کنونی را به شما یادآوری کند، بلکه خود اپلیکیشن، بدون آنکه باز شود، در فاصله‌های زمانی مشخص اصلاعات جدید را دریافت و وضعیت خود را تازه‌سازی می‌کند، تا به محض آنکه شما اپلیکیشن را باز می‌کنید تازه‌ترین وضعیت آب و هوا در دسترس شما باشد. این امکان "BACKGRAOUND APP REFRESH" نام دارد.

ناگفته پیداست که دریافت و تازه‌سازی اطلاعات از طریق اینترنت، بخشی از مصرف باتری شما را تشکیل می‌دهد و وقتی قرار است چندین اپلیکیشن مختلف، به طور مداوم و خودکار، مشغول تازه‌سازی اطلاعات خود باشند، میزان قابل اعتنایی از شارژ باتری شما را مصرف خواهند کرد. یکی از راه‌های پایین بردن مصرف باتری در iOS 7، صرف نظر کردن از این قابلیت است. برای این کار کافی است که این قابلیت را در نشانی زیر، به طور کلی یا صرفاً برای برخی اپلیکیشن‌ها، غیرفعال کنید:

Settings > General > Background App Refresh

 

۲. ردگیری مکانی در اپلیکیشن‌ها:

بسیاری از اپلیکیشن‌ها، از نقشه گوگل گرفته تا توئیتر و فیس‌بوک، به طور تمام وقت مشغول ردگیری مکانی شما هستند تا زمانی که مثلاً از نقشه گوگل می‌خواهید تا شما را به نشانی خاصی هدایت کند، بدون صرف وقت، مکانی که در آن قرار دارید، مشخص باشد.

ردگیری مکانی خودکار هم از جمله قابلیت‌هایی که به رغم جذابیت‌هایش می‌تواند به دلیل حجم قابل توجه دریافت و ارسال اطلاعات، به میزانی قابل اعتنا در مصرف باتری شما تأثیر داشته باشد. این قابلیت را هم می‌توانید در نشانی زیر، به طور کلی یا صرفاً برای برخی از اپلیکیشن‌ها غیر فعال کنید:

Settings > Privacy > Location Services

 

۳. دیدگَشت یا پارالاکس:

امکان جذاب دیگری که در iOS 7 در اختیار کاربران قرار گفته، پارالاکس یا اگر به فارسی بگوییم، دیدگَشت است. پارالاکس در زمانی که گوشی‌تان را دست به دست می‌کنید یا تکان می‌دهید، حرکتی کوچکی در تصویر پس‌زمینه گوشی ایجاد می‌کند، گویی که تصویر پس‌زمینه شما، متحرک است.

طبیعی است که همچون پس‌زمینه‌های متحرک در دستگاه‌های اندرویدی، پارالاکس هم مصرف باتری شما را افزایش دهد. صرف نظر کردن از این امکان جذاب هم به کم شدن مصرف باتری شما کمک می‌کند. کافی است به نشانی زیر بروید و گزینه تقلیل حرکت (Reduce Motion) را فعال کنید:

Settings > General > Accessibility

 

۴. به‌روزرسانی خودکار:

در iOS 7 این امکان در نظر گرفته شده که بسیاری از اپلیکیشن‌ها بدون نیاز به دخالت شما و بدون آنکه لازم باشد برای به‌روزرسانی آنها به اپ‌استور مراجعه کنید، به‌روز شوند. قابلیتی که به خودی خود، هوشمندانه است و وقت زیادی از شما آزاد می‌کند. با این حال شاید به‌روز کردن یک اپلیکیشن آخرین کاری باشد که شما زمانی که به اندازه کافی شارژ ندارید بخواهید انجام دهید.

گرچه صرف نظر کردن از این قابلیت، شما را مجبور می‌کند که گاه و بی‌گاه به اپ‌استور بروید تا آخرین نسخه اپلیکیشن‌ها را دریافت کنید، اما در عوض این مزیت را دارد که هنگامی که باتری شما رو به تمام شدن است، بی‌جهت باقیمانده شارژتان، صرف انجام کاری که چند ساعت بعد در خانه هم می‌توانید انجام دهید نشود. کاری که می‌توانید در نشانی زیر و با غیر فعال کردن کلید به‌روز رسانی (Updates) آن را پیگیری کنید:

Settings > iTunes and Apple Store
 
۵. اِردراپ (AirDrop):

اِرداپ اصطلاحی که برای باراندازی محموله‌ها از طریق هواپیما به کار می‌رود، در سیستم عامل موبایلی جدید اپل امکانی است که به کاربران امکان به اشتراک گذاشتن فایل در فاصله نزدیک را می‌دهد. امکانی که معادل است با فن‌آوری ارتباط پیرامونی (NFC) در اندروید.

با این حال همچون بلوتوث، نیازی نیست که در زمانی که از این قابلیت استفاده نمی‌کنیم، آن را فعال داشته باشیم و طبیعتاً عمر شارژ آیفون‌مان را کم کنیم. اِردراپ البته تنها در آیفون‌های پنج و بعد از آن، آیپد ۴ (و بعد از آن)، آیپد مینی (و بعد از آن) و نیز آیپادهای نسل پنجم (و بالاتر) فعال است، و برای غیر فعال کردن این قابلیت (و همین طور بلوتوث) کافی است که با رفتن به مرکز کنترل، از طریق کشیدن صفحه از پایین با بالا، آن را غیرفعال کنید.

 

۶. اسپات‌لایت:

اسپات‌لایت نامی است که اپل در iOS 7 برای سامانه جستجو برگزیده است. سامانه‌ای که هم به شما امکان دسترسی به اپلیکیشن‌ها را می‌دهد و هم اطلاعاتی که در اپلیکیشن‌های مختلف دارید، از جمله تماس‌ها، رویدادها، پیامک‌ها، ایمیل‌ها، موسیقی‌ها یا حتی کتاب‌ها و پادکست‌ها‌تان را برای شما احضار می‌کند.

این امکان که در سیستم عامل موبایلی جدید، با کشیدن صفحه نمایش از میانه به پایین به نمایش در می‌آید، برای به روز کردن اطلاعات خود، به‌طور مداوم سرگرم فهرست‌سازی از اطلاعات موجود بر دستگاه شماست.

غیرفعال کردن این فهرست‌سازی خودکار و مداوم هم سرعت از دست دادن شارژ باتری شما را کاهش می‌دهد. کافی است به نشانی زیر بروید و این فهرست‌سازی خودکار را برای همه یا صرفاً بعضی از اپلیکیشن‌های خود غیر فعال کنید:

Settings > General > Spotlight

 

۷. روشنی صفحه:

هر چه صفحه نمایش شما روشن‌تر باشد، بخش بیشتری از شارژ باتری مصرف می‌شود. پایین بردن میزان روشنی صفحه نمایش هم به حفظ باتری کمک می‌کند.

این کار را هم در مرکز کنترل دنبال کنید و با کشیدن صفحه نمایش از پایین به بالا، در مرکز کنترل دستگاه خود، تنظیمات روشنی صفحه را تغییر دهید و آن را تا آنجا که خوانش صفحه را برای‌تان دشوار نکند، پایین ببرید.

به همه اینها دو نکته دیگر را هم اضافه کنید: وقتی به شبکه اینترنت بی‌سیم (WiFi) متصل نیستید، این امکان را خاموش کنید و هر وقت احساس کردید شارژ باتری شما ممکن است تا رسیدن به خانه یا محل کار کافی نباشد، ارتباط 3G را در گوش‌تان غیرفعال کنید.
انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-11-01 17:29

افزودن دیدگاه جدید