کد مطلب: 

3826

اولین موتور جستجوی اینترنت + لینک سایت

اولین موتور جستجوی اینترنت + لینک سایت

اولین موتور جستجوی کامل و حقیقی که از یک ربات خزنده ی کامل، جهت فهرست کردن و جستجوی کل یک صفحه ی وب بهره می برد WebCrawler نام داشت.

 

به گزارش سیتنا، در روزهای نخستین وب و هنگامی که هنوز زمان زیادی از تولد اینترنت نمی گذشت، موتورهای جستجو چندان قوی و پیشرفته نبودند و ۳ عنصر اصلی موتورهای جستجوگر امروزی یعنی جستجو در وب برای یافتن سایتهای جدید، فهرست کردن نتایج جستجو، و فراهم کردن یک رابط کاربری جهت استفاده‎ی کاربران برای جستجو، در آنها چندان قدرتمند و کارا نبودند.

موتور جستجوی WebCrawler

در آن روزها، اولین موتور جستجویی که از یک ربات خزنده جهت جستجوی وب و فهرست کردن سایتها بهره می برد JumpStation بود. JumpStation شامل هر ۳ عنصر حیاتی موتورهای جستجوگر بود اما به دلیل محدودیت های سخت افزاری آن زمان، تنها می توانست عناوین و Headline ها را فهرست کند و به این ترتیب، قادر به جستجوی تمام بدنه ی یک صفحه ی وب نبود.

اولین موتور جستجوی کامل و حقیقی که از یک ربات خزنده ی کامل، جهت فهرست کردن و جستجوی کل یک صفحه ی وب بهره می برد WebCrawler نام داشت که سازنده ی آن Brian Pinkerton از دانشگاه واشنگتن بود. WebCrawler در بیستم آپریل سال ۱۹۹۴ در دسترس عموم قرار گرفت و اولین موتور جستجوی کاملی بود که به صورت گسترده، مورد تصدیق، تایید و کاربرد قرار گرفت و توانست استاندارد های موتورهای جستجوگر آینده را نیز تعیین کند.

پس از چندین بار دست به دست شدن بین شرکت های مختلف، کماکان این موتور جستجو از اینجا قابل دسترسی است.

 

منابع: howtogeek.com و wikipedia.org

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-09-06 12:18

دیدگاه‌ها

تصویر ناشناس
با سلام و تشکر از مطالب خوبتان سایت عالی نیوز به آدرس ALLINEWS.IR
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید