کد مطلب: 

241629

برخورد پلیس فتا با افرادی که در خصوص کرونا شایعه پراکنی کنند

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: با افرادی که در شبکه های مجازی در خصوص شیوع بیماری کرونا شایعه پراکنی کنند، مطابق قانون برخورد خواهد شد
برخورد پلیس فتا با افرادی که در خصوص کرونا شایعه پراکنی کنند

سرهنگ "علی کریمی" اظهار داشت: نشر اکاذیب و شایعات بگونه ای که باعث تشویش اذهان عمومی شود، جرم بوده و پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: با توجه به اعلام اعلام انتشار بیماری کرونا در برخی استانهای کشور توسط وزارت بهداشت، متاسفانه بازار شایعات و انتشار کلیپ های دروغین در فضای مجازی داغ شده است.

 کریمی افزود: با توجه به گستردگی مخاطبان فضای مجازی و زودباور بودن عده ای از آنها، اخبار کذب منتشر شده به سرعت گسترش یافته و این خود موجب رعب و وحشت میان اقشار مختلف می شود.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه ادامه داد: اگر تعدادی از کاربران هم از مدیران سایت ها منبع خبرشان را پرس و جو کنند عمدتا با پاسخ هایی مانند شنیده شده، منابع مطلع، شاهدان عینی و... مواجه می شوند که هیچکدام نمی تواند منبع موثقی برای درج اینگونه اخبار باشد.

وی تاکید کرد: نشر اکاذیب که همراه با تشویش اذهان عمومی باشد جرم بوده و پیگرد قانونی برای انتشار دهندگان آن به همراه دارد.

کریمی در پایان با توصیه به شهروندان در خصوص دنبال کردن اخبار از طریق رسانه های رسمی، گفت: شهروندان می توانند افراد شایعه پراکن را با شماره تماس 08321821921 به پلیس فتا معرفی کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-02-21 23:06

افزودن دیدگاه جدید