کد مطلب: 

230826

اختصاص زیرساخت‌های آزمایشگاهی پژوهشگاه ICT به بسیج مهندسین

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، از اعلام آمادگی اختصاص زیرساخت های آزمایشگاهی به سازمان بسیج مهندسین خبر داد و گفت: نگاه بسیج کمک سازنده ای به بومی سازی تجهیزات شبکه خواهد کرد.
اختصاص زیرساخت‌های آزمایشگاهی پژوهشگاه ICT به بسیج مهندسین

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر وحید یزدانیان در نشست صمیمی با نمایندگان سازمان بسیج مهندسین و جمعی از مسئولان و مدیران پژوهشگاه که به میزبانی پژوهشگاه ارتباطات برگزار شد، ضمن اعلام آمادگی از امضای تفاهم نامه همکاری فیمابین، اظهار کرد: اجرای تفاهم نامه از امضای آن مهمتر است و ما آمادگی داریم تا زیرساخت های آزمایشگاهی را برای اقدام خوب و سازنده، بسیجی وار، در اختیار قرار دهیم.

یزدانیان، با ارائه‌ی پیشنهادی در جهت تسریع نتیجه این نشست، تاکید کرد: در خصوص نقشه راه مورد نظر برای تفاهم‌نامه، می توان یک نشست مشترک با حضور مدیران پژوهشگاه و نمایندگان صاحبنظر بسیج و به شکل پنلی و کاملا چالشی برگزار کرد.

به گفته رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، خروجی مفید و کابردی باید هدف اصلی نشست مذکور باشد و در پایان همان روز، نکات تفاهم نامه را با یکدیگر تبادل کنیم.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، همچنین به ویژگی های بسیج مهندسین اشاره و اظهار کرد: در شرایطی که غالب مجموعه ها دچار دیوان سالاری بوده و بسیاری از آنها به دنبال تجارت هستند، بسیج ویژگی های خوبی دارد، زیرا مسائل را صرفا به ابعاد مالی و انتفاعی در حوزه تخصصی محدود نمی کند و منافع ملی را در اولویت قرار می دهد.

به گفته یزدانیان، نگاه بسیج در نقاطی متمرکز می شود که اکثر مجموعه ها به آن ورود نکرده و مغفول مانده است.

کارگروهی با عنوان صنعت الکترونیک و ارتباطات در بسیج مهندسین

مهندس مهدیون، فرمانده بسیج مرکز وزارت ارتباطات نیز در بخش نخست این جلسه، به کارگروهی اشاره کرد که به تازگی تشکیل شده و گفت: این کارگروه با عنوان صنعت الکترونیک و ارتباطات در بسیج مهندسین تشکیل شده تا شرکت هایی که دنبال تفکرات ارزشی هستند را جمع آوری نماید و تولید داخلی را تقویت بخشد.

اعلام آمادگی بسیج مهندسین برای بومی سازی تجهیزات شبکه

قاضی، یکی دیگر از نمایندگان کارگروه صنعت الکترونیک و ارتباطات نیز در بخش دیگر این نشست با بیان اینکه کارگروه صنعت از ۷۰ هزار نیروی بسیج مهندسین تشکیل شده، عنوان کرد: در فضای موجود قابلیت های چشمگیری وجود دارد که طی بررسی های انجام شده و اطلاع از نیروهای بالقوه، به دنبال آن هستیم تا ضمن استفاده از نقشه راه پژوهشگاه، آنها را متمرکز کنیم.

وی از آمادگی کارگروه صنعت الکترونیک و ارتباطات برای بومی سازی تمام تجهیزات شبکه بومی سازی خبر داد و افزود: ما دنبال این هستیم تا با ایجاد برند در کشور، ضمن جلوگیری از سرخورده شدن نیروهای نخبه، منافع و مشکلات ملی و دانشی دو طرف تامین شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-07-15 10:58

افزودن دیدگاه جدید