کد مطلب: 

195542

این ساعت یک میلیون دلاری با پنیر سوئیسی ساخته شده است! (+عکس)

ممکن است اول فکر کنید که این دروغ ماه آوریل است، اما شرکت معروف H.Moser&Cie ساعتی ساخته که یک میلیون دلار قیمت دارد و قاب آن از پنیر اصیل سوئیسی است.
این ساعت یک میلیون دلاری با پنیر سوئیسی ساخته شده است! (+عکس)

به گزارش سیتنا، شرکت Moser سازنده ساعت‌های لوکس در سوئیس است. این شرکت به اجرای قوانین حاکم بر ساعت‌هایی که با برند «ساخت سوئیس» وارد بازار می شوند اعتراض دارد. این شرکت معتقد است ساعت‌های زیادی با مارک «ساخت سوئیس» عرضه می شوند که در واقع در کشورهای دیگر و بطور مثال در کشورهای خاوردور ساخته شده اند.

ساعت‌های Moser تماما در کشور سوئیس ساخته می شوند و فقط بند آنها محصول کشور ایتالیا است. این شرکت از مقامات دولت سوئیس می خواهد تا سختگیری بیشتری در مورد ساعت‌های ساخت سوئیس داشته باشند، و در اعتراض به این موضوع این شرکت جمله «ساخت سوئیس» را از روی تمام ساعت‌های خود برداشته است.

در واکنش به این اعتراض دولت سوئیس اخیرا از شرکت‌های ساعت ساز خواسته تا حداقل ۶۰ درصد ارزش ساعت های خود را در سوئیس بسازند.

ادوارد میلین، مدیرعامل شرکت Moser به روزنامه دیلی تلگراف گفت: «من می‌توانم با ساخت ساعت‌های خود در کشورهای دیگر سود سرشاری ببرم، اما من نسل پنجم خانواده‌ام هستم که در سوئیس به کار ساعت سازی مشغول بوده اند. من به ارزش سنت ساعت سازی سوئیس باور دارم و معتقدم که باید از آن حمایت کرد».

به همین دلیل میلین تصمیم می‌گیرد ساعتی بسازد و اهمیت سوئیسی بودن آن را مورد تاکید قرار دهد، و برای این کار از پنیر معروف سوئیس استفاده کرده است.

قاب این ساعت از ترکیب نوعی پلیمر با پنیر «واشرین مونت دو-اور» است که در همان روستای صاحب شرکت ساعت سازی تهیه می شود. محصول نهایی مورد آزمایش‌های مقاومت قرار گرفته و کاملا بادوام است.

میلین می‌گوید: «این ساعت عرق نمی‌کند، چرب نیست و بو هم نمی‌دهد»، و شما می توانید مطمئن باشید که پاستوریزه هم هست!

شرکت Moser نام این ساعت را «دیوانه سوئیس» گذاشته و قرار است که به قیمت یک میلیون دلار به حراج بگذارد. بنا به گفته میلین هم اکنون چندین نفر پیشنهاد‌های چند صد هزار دلاری برای خرید این ساعت داده اند، و قرار است این ساعت به بالاترین قیمت پیشنهادی فروخته شود. عواید حاصل از حراج این ساعت صرف حمایت از ساعت‌های سوئیسی خواهد شد.

برای آنهایی که ممکن است به قیمت بالا و لاکتوز پنیر حساس باشند، نوع غیر پنیری این ساعت هم ساخته شده که به قیمت ۱۶ هزار دلار به فروش می رسد. قاب این ساعت از پنیر نیست و از طلای سفید ساخته شده است.

برای دیدن تصاویر بیشتر از این ساعت گران و عجیب، با گزارش تصویری سیتنا همراه شوید:

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-01-16 10:32

افزودن دیدگاه جدید