کد مطلب: 

183365
محمود واعظی در اینستاگرام:

شبکه ملی اطلاعات از اولویت‌های دولت است و هیچ گاه تعطیل نمی شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام تاکید کرد: پروژه شبکه ملی اطلاعات یکی از اولویت‌های دولت و وزارت ارتباطات بوده و هیچ گاه تعطیل نمی شود.
شبکه ملی اطلاعات از اولویت‌های دولت است و هیچ گاه تعطیل نمی شود

به گزارش خبرنگار سیتنا، محمود واعظی در مطلبی که در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته، بار دیگر درباره شبکه ملی اطلاعات به بیان مطالبی پرداخته و توضیحاتی در خصوص آن ارائه کرده است.

وی در این باره نوشته است: در روزهای گذشته اخباری مبنی بر حذف ردیف شبکه ملی اطلاعات از بودجه سال آینده وزارت ارتباطات و در نتیجه عدم پیگیری روند تکمیل این شبکه از ابتدای سال بعد منتشر گردید. لازم است تاکید کنم پروژه شبکه ملی اطلاعات یکی از اولویت‌های دولت و وزارت ارتباطات بوده و هیچ گاه تعطیل نمی شود.

به هیچ عنوان تکالیف این وزارتخانه در برنامه ششم توسعه برای این پروژه حذف نشده است و هیچ‌گونه مشکل بودجه‌ای نیز این شبکه ندارد و حتی اگر پروژه‌های دیگر این وزارتخانه را تعطیل کنیم و بودجه‌ها را جابه‌جا کنیم، شبکه ملی اطلاعات را اجرایی می‌کنیم.

تکمیل و اجرای کامل منوط به حضور همه سازمانها و نهادهای ارائه دهنده خدمات به مردم است. این شبکه بستری را فراهم می کند تا مردم انواع خدمات خود را به صورت غیرحضوری و الکترونیکی دریافت کنند.

یکی از اهداف برنامه ششم توسعه در حوزه ارتباطات، راه اندازی کامل این شبکه در هر دو بخش زیرساختی و محتوایی است. تامین بخش زیرساختی آن توسط وزارت ارتباطات انجام می شود که در حال حاضر پیشرفت خوبی داشته است. اما تامین بخش محتوایی آن، باید با مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی و از طریق ارائه خدمات خود به صورت الکترونیکی و تحت وب صورت پذیرد که تنها برخی سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی مانند گمرک، مالیات، قوه‌قضائیه، ثبت احوال و وزارت بهداشت قسمتی از فعالیتهای خود را وارد کردند.

در حالی که باید به همه دستگاه‌های اجرایی تعمیم داده شود تا مردم تمامی نیازمندی‌های خود را از طریق شبکه ملی اطلاعات و در یک بستر بومی و داخلی در کشور تهیه کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-01-03 18:06

افزودن دیدگاه جدید