کد مطلب: 

15012

مدیرعامل همراه اول در گفت‎وگو با سیتنا: با راه‎اندازی LTE قطعا باید سیم‎کارت‎ها عوض شود/ 300 سایت بدون مجوز نصب، در انبارهای ما خاک می‎خورد

مدیرعامل همراه اول در گفت‎وگو با سیتنا: با راه‎اندازی LTE قطعا باید سیم‎کارت‎ها عوض شود/ 300 سایت بدون مجوز نصب، در انبارهای ما خاک می‎خورد

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار، گفت: شبکه‎ی نسل 3 و 4 به زودی به شبکه‎ی همراه اول اضافه خواهد شد که با در نظر گرفتن شبکه‎ی فعلی، مشترکان همراه اول می‎توانند برای مکالمه‎هایشان از یکی‎ از شبکه‎های مورد نظر استفاده کنند که البته سوئیچ کردن مشترکان بین این شبکه‎ها قطعا شبکه را پیچیده‎تر می‎کند.

 

مهندس "وحید صدوقی" در گفت‎وگو با خبرنگار سیتنا (CITNA.IR) در خصوص آمادگی فنی این اپراتور برای ورود به نسل 3 و 4 ، گفت: در حال حاضر شبکه‎ی نسل 2 در همراه اول وجود دارد و شبکه‎ی نسل 3 و 4 هم به زودی به شبکه‎ی این اپراتور اضافه خواهد شد که با در نظر گرفتن این سه شبکه، مشترکان همراه اول می‎توانند برای مکالمه‎هایشان از شبکه‎ی مورد نظر استفاده کنند.

مدیرعامل همراه اول در عین حال افزود: سوئیچ کردن مشترکان بین شبکه‎های نسل 2 و 3 قطعا شبکه را پیچیده‎تر می‎کند که برای راه اندازی این سرویس‎ها بیش از 100 نفر از کارشناسان در خارج کشور در حال آموزش هستند که امیدواریم با تجربه‎ی کسب شده توسط این گروه، بتوانیم به مشترکان متناسب با نیازشان به صورت اتوماتیک شبکه مدنظر را تخصیص داده و سرویس‎های لازم را ارائه دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مشترکان برای استفاده از نسل های بالاتر نیاز دارند که سیم کارتشان را تعویض کنند، گفت: پیش بینی ما در خصوص ارتقاء به نسل 3 این است که نیازی به تعویض سیم کارت برای مشترک نیست، ولی برای LTE قطعا باید سیم‎کارت‎ها عوض شود.

 

مهندس صدوقی در بخشی دیگر از گفت‎وگو با خبرنگار سیتنا، در خصوص نحوه‎ی پوشش شبکه‎ی این اپراتور، گفت: اخیرا ابلاغ شده که نحوه‎ی پوشش دهی شبکه‎ی خود را در کل کشور بررسی کنید که البته ما فقط در برخی نقاط بسیار محدودی پوشش نداریم.

 

وی با تایید مشکل آنتن دهی همراه اول در غرب تهران، گفت: فاصله‎ی آنتن‎های همراه اول به صورت میانگین کمتر از 500 متر است که البته این فاصله در بخش‎های محدودی بیش از 500 متر شده است.

 

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ادامه داد: ما در سال گذشته از 1192 نقطه که پوشش دهی مناسبی نداشتند بازدید کردیم و با 275 مالک برای احداث سایت به توافق رسیدیم. این 275 نقطه از نظر فنی بسیار مناسب بودند و ما نیاز به افزایش پوشش دهی در آن نقاط را داشتیم.

 

وی، افزود: برای نصب این سایت‎ها از شرکت ارتباط مشترک شهر درخواست مجوز کردیم و 145 نقطه‎ی مورد نظر را به صورت مکتوب درخواست دادیم که از سال 92 تا کنون تنها مجوز نصب 26 سایت به ما داده شده است.

 

صدوقی در ادامه خاطرنشان کرد: این در حالی است که در سال 92 بر اساس طرح توسعه‎ی ساختمان و تعریض بزرگراه‎ها مجبور شدیم 21 سایت را جمع آوری کنیم، علاوه بر آن طبق کمیسیون ماده‎ی 100 نیز به 5 سایت ما حکم تخلیه داده شد. یعنی در سال گذشته در نهایت تمام بازدیدها و توافق‎های ما منجر به نتیجه نشد و متاسفانه توسعه‎ی سایت‎ها به هیچ وجه روند خوبی را طی نمی‎کند.

 

مدیرعامل همراه اول، در پایان تاکید کرد: بیش از 300 سایت ما به مدت 2 سال در انبارها خاک می‎خورد اما مجوز نصب آنها به ما داده نمی‎شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-06-06 17:12

افزودن دیدگاه جدید