کد مطلب: 

193875

گلایه رایتل از عدم همکاری رقبا در پیشبرد ترابردپذیری

مدیرعامل رایتل با تاکید بر اینکه تلاشمان توسعه سریع تر این اپراتور در همه زمینه هاست، افزود: در بحث ترابردپذیری فعالیت خوبی را شروع کرده ایم که متاسفانه بعضی رقبا همکاری لازم را در این زمینه با ما انجام ندادند و این باعث شد مردم در این حوزه دلسرد شوند.
گلایه رایتل از عدم همکاری رقبا در پیشبرد ترابردپذیری

به گزارش خبرنگار سیتنا، مهندس سید مجید صدری، در نشست خبری که همزمان با اولین روز برپایی بیست و دومین نمایشگاه بین المللی الکامپ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد، با بیان اینکه رشد 9.5 برابری را در زمینه سیم کارت های فروخته شده نسبت به سال 92 داشیم، گفت: تا پایان آبان ماه 8 میلیون و 100 هزار سیم کارت به مردم فروختیم و تعداد مشترکان فعالمان نیز نسبت به سال 92 تقریبا 8 برابر شده است که با توجه به رقابت سنگین با اپراتورهای دیگر این عدد قابل تامل است.

مصرف اینترنت روزانه رایتل بیش از 250 ترابایت است

وی با بیان اینکه مصرف اینترنت روزانه رایتل بیش از 250 ترابایت است، افزود: این میزان در شهریور ماه سال 92 حدود 10 ترا بود که می توان گفت به رشد قابل قبولی رسیده است.

وی ادامه داد: هم اکنون بیش از 25 فروشگاه در استان های مختلف داریم. همچنین وضعیت پوشش شبکه ما در دولت تدبیر و امید و با حمایت های این دولت و وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات افزایش یافته و در حال حاضر به غیر از رومینگ ملی در 560 شهر امکان سرویس دهی به مشترکان رایتل را داریم.

پوشش کامل LTE رایتل در تهران تا پایان سال جاری

به گزارش خبرنگار سیتنا، صدری در ادامه با تاکید بر توسعه شبانه روزی رایتل، از پوشش کامل LTE در تهران تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: تا پایان امسال 76 درصد جمعیت کشور را تحت پوشش قرار می دهیم که این درصد در سال 92 به میزان 55 درصد، در سال 93 به میزان 64 درصد و در سال 94 به میزان 71 درصد افزایش یافت و هم اکنون به 76 درصد رسیده است.

وی با اشاره به ویژگی ای که رایتل را از دیگر اپراتورها متمایز می کند، توضیح داد: از ابتدا بیشتر مشترکان ما در زمینه دیتا بوده اند و 20 درصد از مشترکان ما فقط از سرویس VOICE استفاده می کنند و امیدواریم با توجه به رویکرد دو اپراتور دیگر در حوزه دیتا بتوانیم این نسبت را حفظ کنیم.

قطع ارتباط سیم کارت های رایتل را کمتر از نیم درصد است

مدیرعامل رایتل همچنین قطع ارتباط سیم کارت های رایتل را کمتر از نیم درصد عنوان کرد که این میزان از نظر استانداردهای رگولاتوری قابل قبول است و در عین حال از تلاش رایتل برای افزایش کیفیتش خبر داد.

صدری در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه از سال گذشته استارت رومینگ بین الملل را زدیم، گفت: رومینگ 3G از سال گذشته در کشور برقرار است و از اولین اپراتورهایی بودیم که توانستیم LTE را به صورت قانونی با کشورهای دیگر برقرار کنیم و این میزان نیز رو به گسترش است.

ارائه تخفیف های ویژه رایتل در نمایشگاه الکامپ

وی با تاکید بر اینکه تمام تلاش ما بر روی سرویس های ارزش افزوده و حوزه های دیتاست، عنوان کرد: در نمایشگاه الکامپ نیز سعی کردیم در رابطه با ارائه تخفیفات مناسب به بسته های نرم افزاریمان که سرویس های خوبی به مشترکان ارائه می دهند اقدامات لازم را انجام دهیم که در بعضی از بسته های بلند مدت تا 50 درصد تخفیف نیز اعمال شده است.

حمایت رایتل از استارتاپ های داخلی

وی همچنین با اشاره به همکاری های رایتل با استارتاپ ها، گفت: به زودی همایشی در این زمینه برگزار می شود و تمامی تلاش ما این است که از امکانات داخلی و اپلیکیشن های بومی در این زمینه استفاده کنیم و نرم افزارهای جدیدی نیز در این رابطه تهیه شده که به عنوان مثال می توان به نرم افزار مدیریت حساب رایتل اشاره کرد که مشترکان می توانند مدیریت حساب های سیم کارت های خود را به صورت میان دوره و پایان دوره داشته باشند.

به گزارش سیتنا، صدری همچنین با اشاره به همکاری رایتل با کافه بازار، گفت: برنامه بسیار خوبی با کافه بازار داریم که تست های نهایی آن انجام شده و از هفته آینده زیر بار می رود که در این همکاری مشترکانی که از نرم افزارهای موجود خریداری می کنند هزینه خرید آن نرم افزار از شارژ آن ها کم می شود و دیگر لازم نیست از حساب بانکی خود برای خریداری نرم افزار استفاده کنند.

صدری سیاست رایتل را در رابطه با مراکزی که اپلیکیشن تولید می کنند را تقسیم درآمدی عنوان کرد و افزود: با مراکزی که تولید کننده اپلیکیشن هستند در صورت همکاری تمامی درآمدها نصیب دو طرف می شود.

تنها اپراتوری هستیم که سال گذشته مجوز VOD از وزارت ارشاد گرفتیم

مدیرعامل رایتل با اشاره به حوزه VOD و بیان اینکه تنها اپراتوری هستیم که توانستیم در این زمینه در سال گذشته مجوز را از وزارت ارشاد دریافت کنیم، اظهار کرد: آرشیوی از فیلم هایی که وزارت ارشاد تولید کرده در دریچه 7 وجود دارد و در کنار آن با جاهای که در بحث تولید محتوای فیلم کار می کنند تلاش کردیم بسته هایی ارائه دهیم که از این خدمات استفاده شود.

عرضه سیم کارت های اپراتور مجازی رایتل از دی ماه

مدیرعامل رایتل با اشاره به بحث اپراتورهای مجازی، نیز توضیح داد: اولین قرارداد اپراتور مجازی با ما بسته شد و تصور می کنم در دی ماه سیم کارت های آن با پیش شماره 0999 عرضه شود و در کنار آن با سه شرکت "های وب"، "شاتل" و "پارسیان" همراه قرارداد بسته ایم که برای اخذ مجوز از رگولاتوری ارسال شده است و در کنار آن با دو شرکت دیگر نیز مذاکره کردیم که آن ها شریک خارجی هم دارند و تاییدات فنی آن ها انجام شده است.

عدم همکاری برخی رقبا با رایتل در پیش برد ترابردپذیری

صدری با تاکید بر اینکه تلاشمان توسعه سریع تر رایتل در همه زمینه هاست افزود: در بحث ترابردپذیری فعالیت خوبی را شروع کرده ایم که متاسفانه بعضی رقبا یا رفقای عزیزمان شاید همکاری لازم را در این زمینه با ما انجام ندادند و این باعث شد مردم در این حوزه دلسرد شوند که امیدواریم با پیگیری ها و دستوراتی که رگولاتوری می دهد این موضوع شتاب بیشتری بگیرد که البته خود ما نیز از وضعیت ترابرد خیلی راضی نیستیم.

آغاز طرح حذف دفترچه بیمه و سلامت از سه درمانگاه تهران

وی در بخشی از سخنان خود با تاکید بر اینکه تلاش داریم در بستر WiFi بتوانیم با سازمان های بزرگ همکاری داشته و ارائه سرویس کنیم، اظهار کرد: همکاری خوبی با سازمان فنی حرفه ای آغاز کردیم و با توجه به اینکه 100 درصدر سهام رایتل برای تامین اجتماعی است تلاش می کنیم بتوانیم سرویس های خوبی به این سازمان ارائه دهیم و در این زمینه حذف دفترچه بیمه و سلامت یکی از برنامه های ما با این سازمان است که پایلوت آن در سه درمانگاه تهران به مرحله اجرایی رسیده است.

صدری ادامه داد: امیدواریم با حمایت دکتر نوربخش حداقل در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی این امکان را داشته باشیم که مردم بتوانند با کارت یا سیم کارت از کلیه خدمات آن جا استفاده کنند و با سازمان فنی و حرفه ای نیز قراردادی در زمینه دولت الکترونیکی بسته ایم و همکاری ای نیز با وزارت کشور داشته و با شرکت رجا در حوزه حمل و نقل کارهایی انجام خواهیم داد.

راه اندازی 30 پرتال ارائه خدمات رایتل بر بستر شبکه ملی اطلاعات

وی همچنین با اشاره به راه اندازی شبکه ملی اطلاعات که دغدغه مسوولان است تاکید کرد: تلاش ما این بوده است که در این زمینه هرکاری را که می توانیم انجام دهیم و در این راستا 30 پرتالی که بر روی بستر رایتل راه اندازی کرده ایم کاملا بومی بوده و حتی  در زمان قطعی اینترنت با توجه به بومی بودن آن امکان سرویس دهی دارد و از طرفی هزینه ها رو نیز کاهش داده ایم.

20 درصد بازار FCP های کشور در اختیار رایتل است

مدیرعامل رایتل در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه حدود 20 درصد بازار FCP های کشور در اختیار رایتل است، تاکید کرد: چون همراه اول و ایرانسل نیز در این حوزه وارد شده اند باید تلاش کنیم این 20 درصد افزایش یابد ولی معتقدیم بازار باید بازار متعادلی باشد و تلاش ما این است که قیمت ها به گونه ای باشند که هم مردم راضی بوده و هم ضربه ای به رقبای دیگر نزده باشیم.

اختصاص تسهیلات ویژه برای خریداری بسته های رایتل

وی همچنین از اختصاص تسهیلات ویژه ای در زمینه خریداری بسته های رایتل خبر داد که مشترکان در زمان اتمام حجم و زمان استفاده از بسته ها می توانند از این خدمات استفاده کرده و تمامی اطلاعات لازم را از سایت رایتل دریافت کنند.

به گزارش سیتنا، صدری با تاکید بر اینکه به دنبال افزایش کیفیت بوده و در تلاشیم بتوانیم سرویس های خوبی به مردم ارائه دهیم، عنوان کرد: تمام تلاش ما این است که مردم با استفاده از سیم کارت های رایتل تمامی نیازهایشان برطرف شده و با سرعت متناسب بتوانند به خدمات و سرویس های این سیم کارت ها دسترسی پیدا کنند.

گلایه مندی از عدم همکاری دو اپراتور دیگر در زمینه رومینگ داخلی

صدری در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا از عدم همکاری دو اپراتور دیگر در زمینه رومینگ داخلی اظهار گله مندی کرد و گفت: مشترکان رایتل در جاهایی که تحت پوشش رومینگ قرار می گیرند به جای استفاده از رومینگ دیتای 3G و 4G از دیتای 2G هماهنگ شده بهره می برند و این موضوع نارضایتی مشترکین رایتل را به همراه داشته است. البته این موضوع به رگولاتوری اعلام شده است و در همچنان در حال پیگیری آن هستیم چرا که رضایت مشترکان از اولویت های اساسی رایتل است.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار سیتنا در خصوص برنامه های رایتل در زمینه توسعه شبکه، و اینترنت نسل بالای این اپراتور، گفت: به اعتقاد من شبکه یک موجود زنده است و ما نیز تلاش داریم که به صورت دائمی کیفیت شبکه را افزایش دهیم  و در عین حال ایرادات و اشکلاتی را که در شبکه وجود دارد را رفع کرده و سرویس خوبی به مردم ارائه دهیم.

راه اندازی WIFI رایتل در بعضی مراکز و سازمان ها

وی همچنین درباره راه اندازی WIFI رایتل در بعضی مراکز و سازمان ها، گفت: برای راه اندازی WIFI در پارک ها چندین بار با شهرداری صحبت کردیم و یا برای ساختمان هایی که در خود تامین اجتماعی بوده و یا وزارت رفاه نیز به صورت تستی کارهایی انجام داده ایم و در اربعین نیز در مرز چملچه  و مهران WIFI را به مردم ارائه کردیم که البته هنوز هم مردم از آن سرویس استفاده می کنند و  به سازمان های مختلف نیز نامه نگاری هایی انجام داده ایم مبنی براینکه رایتل آمادگی کامل دارد با هزینه خودش WIFI را در آن جا راه اندازی کند.

تمرکز اصلی رایتل برای توسعه LTE در تهران است

مدیرعامل رایتل همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ماهنامه نسل چهارم در رابطه با توسعه LTE در دیگر شهرهای کشور نیز توضیح داد: در 15 شهر ما LTE را توسعه دادیم ولی با توجه به اینکه 50 درصد دیتای کشور در تهران است تمرکز اصلی ما بر روی این شهر است.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ماهنامه نسل چهارم مبنی بر ادعای برخی اپراتورها در رابطه با ارائه نسل چهار و نیم و اینکه آیا این موضوع واقعیت دارد یا نه و به طور کلی صحت وجود نسل چهار و نیم، تاکید کرد: این موضوع را از رگولاتوری پیگیری کنید و یا از خود اپراتوری که در این زمینه ادعایی داشته می توانید پاسخ سوال خود را دریافت کنید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-12-16 18:06

افزودن دیدگاه جدید