کد مطلب:
ایرانسل شاید اولین شرکتی بود که اینترنت بی سیم را در ایران وارد کرد و در همان ابتدا بسیاری از افرادی که به صورت حرفهای از اینترنت استفاده میکردند، به سوی خرید این خدمات متمایل شدند.
به گزارش سیتنا به نقل از پایگاه خبری تحلیلی ملیت، این شرکت با تبلیغات بسیار توانست مشتریان زیادی را برای خود دست و پا کند تا آنجا که چند ماهی برای دریافت مودم وایمکس ایرانسل باید در صف خرید منتظر میماندند و به خاطر تازگی خدمت ارائه شده هزینههای نه چندان معقولی برای بهره برداری از این سیستم به ایرانسل پرداختند.
بنابراین گزارش برای بهره برداری از خدمات ICT، دو نحوه پرداخت وجود دارد. روش اول این است که مشتری هزینهای را بایت ودیعه خدمات تلفن یا اینترنت به شرکت فروشنده پرداخت میکند و سپس در ازای این مبلغ اولیه، لزومی به خرید پیشاپیش خدمات نیست و پس از استفاده از خدمات در بازه های زمانی مشخص هزینه مصرفی خود را باید به شرکت مذکور پرداخت نمایند. روش دوم هم این است که مشتری از همان ابتدا هزینهای بابت ودیعه و یا ... پرداخت نمیکند اما استفاده از خدمات شرکت مذکور در ازای پیش خرید خدمات قبل از مصرف است که اصطلاحا در ایران از ان به نام «اعتباری»، یاد میشود.
شرکت ایرانسل در ابتدا مشتریان را مجبور میکند که یک مودم از این شرکت تهیه نمایند، که در ازای تهیه این مودم که فقط قابل استفاده در شبکه وایمکس ایرانسل است، مبالغ مختلفی را بسته به سلیقه فصلی این شرکت باید خریداری نماید، اما برای استفاده از سرویس مذکور مشتری باید هزینه مصرفی خود در ماه را پیشاپیش و درقالب «طرح اعتباری» از ایرانسل خریداری نماید. که به صورت خلاصه طرح ابداعی و تلفیقی ایرانسل برای وابسته تر کردن مشتری به خود بر خلاف اصول تجارت است. چرا که خدمات باید به نوعی باشد که اگر مصرف کننده زمانی خواست از یک شرکت خدمتی را نخرد ضرری بابت ملزومات اولیه نباید پرداخت کند.
اما داستان به همین جا ختم نمیشود، به هنگام قطع شدن سرویس وایمکس به دلیل نقص فنی و یا هر مشکل شبکه، متاسفانه وقتی با اپراتورهای شرکت تماس می گیری در برخی اوقات تا ساعتها باید منتظر تماس از طرف شرکت ایرانسل باشی و وقتی که اپراتورهای این شرکت با شما تماس میگیرند معلوم نیست که، آیا مشتری در آن زمان دسترسی به اینترنت دارد یا خیر؟ اگر دسترسی نداشته باشد باز هم باید برای زمانی دیگر هماهنگی کند و در تمام این مدت سیستم وایمکس وی قطع است و گذر زمان به نفع ایرانسل و ضرر مشتری است! یا به عبارت دیگر مشکل شرکت در خدمت رسانی و جواب گویی به لحاظ مالی به نفع این شرکت است و هر چفدر اپراتورها با تاخیر جواب بدهند پول بیشتری به جیب این شرکت میرود!
این وقت کشی ایرانسل با این پشتوانه است که میداند مشتری بخت برگشته نه راه پس دارد نه راه پیش! از یک طرف مبالغ هنگفتی بابت مودم این شرکت پرداخته است که باعث شده است وی نتواند از این شرکت « دل بکند» و به شرکت های رقیب مراجعه کند و از سوی دیگر هر روز که میگذرد از فرصت زمانی که برای استفاده او در نظر گرفته شده است کاسته میشود و جالب اینجاست که می داند تعلل در پاسخگویی برای این شرکت سود به همراه خواهد داشت و همین امر آرامش روانی مصرف کننده را بیش از هر چیز دیگری به هم میریزد.
اکنون سوالی که مطرح است این است که آیا بهتر نیست مدیران این شرکت به جای این همه تبلیغات کمی به فکر افزایش کیفیت خدمات خود باشند؟
انتهای پیام