معاون بازایابی و فروش شرکت خدمات انفورماتیک، خودپرداز را نماد بانکداری الکترونیک معرفی و اظهار داشت: ایران از نظر نصب خودپرداز در خاورمیانه و آفریقا در جایگاه دوم قرار دارد.
به گزارش سیتنا، فرامرز خالقی تاکید کزد: : صدور قریب به 111 میلیون کارت برداشت و وجود 22 هزار و 559 خودپرداز فعال در سراسر کشور، ثبت متوسط 11 هزار و 180 تراکنش را برای هر خودپرداز در ماه به همراه داشته است.
روابط عمومی شرکت خدمات انفورماتیک، خالقی دهه 80 را به عنوان دهه رشد و تجهیز بانک ها به انواع خودپردازهای سالنی و دیواری دانست و با اشاره به آمار خودپردازهای عرضه شده تا پایان شهریورماه سال 90 برای شبکه بانکی کشور، تصریح کرد: سهم شرکت خدمات انفورماتیک نزدیک به 47 درصد میباشد که بر اساس تعداد نصب شدهها این میزان بالغ بر 50 درصد میشود.
خالقی گفت: در همین حال متوسط مبلغ تراکنش برای هر دستگاه در طی یک روز نیز به مرز 900 هزار ریال رسیده است.
معاون بازاریابی و فروش شرکت خدمات انفورماتیک به روند استفاده خودپرداز در کشورهای دیگر پرداخت و افزود: بررسی وضعیت جهانی نصب خودپرداز بیانگر متوسط سالانه 10درصد رشد میباشد که در این بین برخی کشورها همچون آمریکا به مرز اشباع در بهرهگیری از خودپرداز رسیدهاند.
خالقی گفت: نکته مهم اینکه تا سال 2014 سهم مناطق مختلف دنیا از خودپرداز دچار تغییرات اساسی شده و در این میان سهم خاورمیانه و آفریقا بالغ بر 3 برابر افزایش خواهد داشت و بالعکس سهم کشورهای آمریکای شمالی تغییر محسوسی نخواهد داشت.
وی در ادامه به افزایش سهم تعویض دستگاههای قدیمی تا دو برابر، نسبت به نصب دستگاههای جدید در سال 2013 اشاره و افزود: از سال 2008 تا 2013 تاثیر کشورهای تازه وارد به این صنعت، در آمار خودپردازهای نصب شده قابل ملاحظه بوده و ادامه خواهد داشت؛ یعنی تا آن زمان 18 هزار دستگاه دیگر به مجموعه خودپردازهای کشور افزوده خواهد شد و ایران جزء 10 کشور اول که از رشد بالای نصب خودپرداز برخوردارند قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به سابقه بکارگیری خودپرداز در شبکه بانکی افزود: اولین بار پس از انقلاب در سال 1371 بانک سپه اقدام به نصب و راهاندازی خودپرداز کرد که سقف برداشت در آن زمان 30 هزار تومان بود. در خارج از تهران نیز اصفهان اولین استانی بود که دارای خودپرداز شد.
انتهای پیام