افزایش جریمه شبکه‌های اجتماعی در استرالیا

شبکه های اجتماعی
دولت استرالیا برای اجرای جدی‌تر قانون ممنوعیت حضور افراد زیر ۱۶ سال در شبکه‌های اجتماعی، جریمه شرکت‌های متخلف را دو برابر کرد.

به گزارش سیتنا، دولت استرالیا در اقدامی جدید برای تقویت اجرای قوانین مربوط به ممنوعیت استفاده کودکان از شبکه‌های اجتماعی، سقف جریمه شرکت‌های متخلف را دو برابر کرد.

بر اساس این تصمیم، حداکثر جریمه برای پلتفرم‌هایی که به‌صورت سیستماتیک از اجرای این قانون سرپیچی کنند از ۴۹.۵ میلیون دلار استرالیا به ۹۹ میلیون دلار (حدود ۶۸ میلیون دلار آمریکا) افزایش یافته است.

همچنین اختیارات نهاد نظارتی eSafety در این کشور گسترش یافته و این نهاد می‌تواند شرکت‌های فناوری را ملزم به ارائه شواهد درباره اقداماتشان برای جلوگیری از ایجاد حساب توسط افراد زیر ۱۶ سال کند.

طبق اعلام دولت، این مقررات در حالی تشدید می‌شود که شبکه‌های اجتماعی بزرگی مانند اینستاگرام، فیس‌بوک، یوتیوب، اسنپ‌چت و تیک‌تاک تحت بررسی برای میزان پایبندی به قانون قرار دارند.

ممنوعیت استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای افراد زیر ۱۶ سال حدود شش ماه است در استرالیا اجرا شده و مقام‌ها می‌گویند با وجود این محدودیت، همچنان تعداد قابل توجهی از کاربران کم‌سن از این پلتفرم‌ها استفاده می‌کنند.

انتهای پیام


Source URL: https://www.citna.ir/news/338403/افزایش-جریمه-شبکه-های-اجتماعی-استرالیا