به گزارش سیتنا به نقل از رگولاتک، در این نشست، مدیرکل صدور پروانه سرویس های ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ضمن ارزیابی آخرین وضعیت پیشرفت طرح و چالشهای اجرایی آن، بر ضرورت همافزایی و همکاری تمامی دستگاهها و ذینفعان برای تحقق اهداف برنامه هفتم توسعه و تسریع در اجرای پروژههای فیبر نوری و کابلبرگردان به صورت همزمان تأکید کرد.
محمد عمادی در این نشست با اشاره به حمایتهای مالی دولت از پروژه فیبر نوری، خواستار تسریع در اجرای طرح در شهرهایی شد که به دلیل شرایط پیشآمده با تأخیر مواجه شدهاند.
وی همچنین بر ضرورت همکاری شهرداریها در صدور مجوزها، مشارکت شرکت توزیع نیروی برق در تأمین نیازمندیهای اجرایی پروژه و بهرهگیری اپراتورها از ظرفیتهای موجود سایر دارندگان پروانه مطابق ضوابط و مقررات تأکید کرد.
اتصال مراکز آموزشی و بهداشتی ـ درمانی به شبکه فیبر نوری بعنوان یکی از اولویتهای اصلی اجرای طرح، همکاری مخابرات منطقه کرمان برای اتصال شبکه سایر دارندگان پروانه به آپلینک شرکت مخابرات و رفع موانع موجود، صدور مجوز در برخی شهرهایی که در انتظار تعیین تکلیف بودند، اعلام آمادگی استانداری، شهرداریها، شرکت توزیع نیروی برق و اداره کل آموزش و پرورش استان، برای همکاری همهجانبه در پیشبرد پروژه، تعیین مهلت زمانی برای جبران تأخیرهای اجرایی در برخی شهرها و برنامهریزی برای برگزاری مستمر جلسات کنترل پروژه و پیگیری موضوعات مطرحشده با محوریت اداره کل ICT استان از موضوعات دیگری بود که در این نشست مطرح شد.
این نشست با حضور مدیرکل صدور پروانه های ازتباطی و فناوری اطلاعات و نمایندگان منطقه جنوب شرق رگولاتوری،مدیرکل ICT استان کرمان، مدیران عامل و نمایندگان اپراتورهای مجری، شهرداران و نمایندگان شهرداری برخی شهرها، نماینده استانداری، مدیران شرکت توزیع نیروی برق استان، مدیران ارشد فرمانداریهای برخی شهرها، مدیران اداره کل آموزش و پرورش استان و سایر ذینفعان برگزار شد.
شرکتهای گسترش ارتباطات مبنا، خدمات ارتباطی رایتل و دادهگستر عصر نوین (هایوب) و شرکت مخابرات ایران ،اپراتورهای دارای تعهد اجرای پروژه فیبرنوری در استان کرمان هستند.
انتهای پیام