محمدجعفرپور، مدیرعامل و عضو هیئتمدیره شرکت مخابرات ایران، در گفتوگو با خبرنگار سیتنا درباره برنامه این شرکت برای ایجاد یک اکوسیستم مشترک با بانکهای کشور یا طراحی همکاریها بر اساس نیازهای اختصاصی هر بانک، اظهار کرد: برنامه جامعی در این زمینه داریم و در حال مذاکره با بانک مرکزی هستیم.
وی افزود: امیدواریم بتوانیم شبکه ارتباطی بانکی کشور را از شبکه عمومی جدا کنیم. البته این اقدام تاکنون بهصورت مجزا برای هر بانک انجام شده، اما برنامه ما این است که این فرآیند بهصورت یکپارچه و تجمیعی نیز اجرایی شود.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران تصریح کرد: هدف این است که در حوزه زیرساختهای ارتباطی، شبکه بانکی کشور را بهطور کامل مستقل کنیم و بستر ارتباطی اختصاصی و امنتری برای بانکها فراهم شود.
انتهای پیام
خبرنگار: سارا استوار
تصویربردار: سهند بیژننیا