مسعود پیرسحرخیز، مدیر محصول سرویس سازمانی مبیننت، در گفتوگو با خبرنگار سیتنا، با اشاره به معرفی سرویس «پیامک هوشمند» در نمایشگاه ایرانریتیلشو گفت: این سرویس برای نخستین بار بهصورت رسمی رونمایی شده و برخلاف پیامکهای انبوه و غیرهدفمند، به کسبوکارها کمک میکند تا مخاطبان خود را بر اساس پرسونای دقیق و متناسب با برندشان هدفگذاری کنند.
وی افزود: در پیامک هوشمند، امکان شخصیسازی پیامها بر اساس مجموعهای از ویژگیها و شاخصها فراهم شده است. این شاخصها شامل رفتار هزینهای مشتری، پروفایل کاربری و الگوی مصرف او میشود؛ بهگونهای که دادههایی مانند شارژینگ، صورتحساب، خرید بستههای اینترنتی و مکالمه و سایر سرویسها در تحلیل مخاطب نقش دارند.
پیرسحرخیز ادامه داد: این سرویس به کسبوکارها اجازه میدهد مشتریانی را که هزینه بیشتری پرداخت میکنند یا از سرویسهای خاصی استفاده میکنند، شناسایی کرده و خدمات پیامکی متناسبتری به آنها ارائه دهند. این فرایند به شکلگیری پرسونای دقیقتری از جامعه هدف کمک میکند.
وی با اشاره به فازهای پیشرفتهتر این سرویس توضیح داد: در مراحل بعدی، رفتار مصرفی کاربران نیز تحلیل میشود؛ از جمله میزان مکالمه، استفاده از بستههای اینترنتی، پیامک، تماسهای داخلی و بیناپراتوری، تماسهای بینالمللی و نوع مصرف اینترنت (آزاد یا بستهای). همچنین در بخش پروفایلینگ، اطلاعاتی مانند برند و مدل دستگاه، گروههای سنی و جنسیتی کاربران نیز در نظر گرفته میشود.
مدیر محصول سرویس سازمانی مبیننت تصریح کرد: پیامک هوشمند با بهرهگیری از دادههای موقعیت مکانی(Location-based) ارسال میشود و همین موضوع باعث میشود جامعه هدف کوچکتر اما بسیار نزدیکتر به مخاطب واقعی برند باشد؛ امری که اثربخشی کمپینهای پیامکی را بهطور چشمگیری افزایش میدهد.
وی در پایان تأکید کرد: تمامی ملاحظات مربوط به امنیت اطلاعات و حفظ حریم خصوصی کاربران در طراحی و اجرای این سرویس رعایت شده و پیامک هوشمند میتواند بهعنوان یک ابزار مؤثر و ایمن، نقش مهمی در بهبود ارتباط کسبوکارها با مشتریان ایفا کند.
انتهای پیام
گفتوگو از سارا استوار
تصویربردار: سهند بیژن نیا