به گزارش سیتنا، سید محمدحسن جوادزاده، دبیر کمیته مدیریت بحران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: با اعلام آمادهباش ستاد فرماندهی مدیریت بحران کشور در استانهای هرمزگان، فارس، کرمان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، خراسان رضوی و خراسان جنوبی، کمیتههای مدیریت بحران استانی به همراه تیمهای عملیاتی اپراتورها و شرکتهای ارائهدهنده خدمات ارتباطی، اقدامات پیشگیرانه و عملیاتی را با هدف حفظ پایداری و تداوم خدمات ارتباطی آغاز کردند.
وی با اشاره به حضور مستمر نمایندگان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ستادهای مدیریت بحران گفت: در طول مدت بارندگیها، بهویژه در ایام تعطیل، یک هزار و ۵۴ نفر از کارکنان و نیروهای عملیاتی حوزه ارتباطات برای پیشگیری از قطع ارتباطات و تسریع در بازیابی شبکهها بهصورت مستمر فعالیت کردند.
جوادزاده عمده قطعیهای رخداده را ناشی از قطع برق عنوان و تصریح کرد: در کنار این موضوع، بر اثر شدت بارش برف و باران، ۲۶ مسیر زیرساختی فیبر نوری دچار آسیب شد که تاکنون ۲۱ مسیر با تلاش شبانهروزی تیمهای عملیاتی ترمیم و بازیابی شده و پیگیری برای رفع مشکل پنج مسیر باقیمانده ادامه دارد.
دبیر کمیته مدیریت بحران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در تشریح اقدامات پیشگیرانه گفت: در این چارچوب، ۱۶ میلیون پیام هشدار برای مشترکان تلفن همراه در استانهای هرمزگان، فارس، کرمان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد ارسال شد.
وی تأکید کرد: با استمرار پایش وضعیت، حضور میدانی نیروهای عملیاتی و بهرهگیری از تمام ظرفیتها، حفظ پایداری ارتباطات و ارائه خدمات مطلوب به مردم با جدیت در دستور کار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار دارد.
انتهای پیام