ببینید | بهره گیری از هوش مصنوعی در تولیدات صداوسیما

پیمان جبلی
رئیس سازمان صداوسیما، گفت: هوش مصنوعی به‌صورت تدریجی وارد فرآیند تولیدات رسانه‌ای شده و بخش قابل‌توجهی از تولیدات کوتاه و تبلیغاتی صداوسیما از ظرفیت‌های اولیه این فناوری بهره می‌برند؛ لذا برای بهره‌گیری از ظرفیت گسترده هوش مصنوعی، همزمان با چابک‌سازی ساختار سازمان، مرکز جدیدی با عنوان «مرکز هوشمندسازی» ایجاد شده است.

پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما، در حاشیه جلسه هیات دولت امروز چهارشنبه ۲۶ آذرماه در پاسخ به سوال سیتنا درباره استفاده از هوش مصنوعی در تولید سریال‌ها و برنامه‌های این سازمان، اظهار کرد: برای بهره‌گیری از ظرفیت گسترده هوش مصنوعی، همزمان با چابک‌سازی ساختار سازمان، مرکز جدیدی با عنوان «مرکز هوشمندسازی» ایجاد شده است.

وی افزود: این مرکز با دو هدف اصلی فعالیت می‌کند؛ نخست کمک به فرآیندهای تصمیم‌گیری با استفاده از هوش مصنوعی و دوم، که از اهمیت بیشتری برخوردار است، به‌کارگیری این فناوری در حوزه تولیدات رسانه‌ای.

رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به نمونه‌های عملی استفاده از این فناوری گفت: در حال حاضر، بسیاری از تولیدات کوتاه، به‌ویژه در حوزه تبلیغات بازرگانی و برنامه‌های کوتاه مانند فیلرها، از ظرفیت‌های اولیه هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. البته تأکید می‌کنم که هنوز در ابتدای مسیر هستیم؛ هم ما و هم سایر رسانه‌هایی که قصد بهره‌برداری از این فناوری را دارند.

جبلی تصریح کرد: مأموریت مرکز هوشمندسازی این است که تمامی قابلیت‌های هوش مصنوعی را شناسایی کرده و در خدمت تولیدات رسانه‌ای قرار دهد؛ اقدامی که می‌تواند ضمن کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی در تولید، دامنه خلاقیت را افزایش داده و برخی آسیب‌های موجود در تولیدات واقعی را به حداقل برساند.

وی همچنین از تعامل صداوسیما با گروه‌های تولیدی مردمی و جوان خبر داد و گفت: ما ارتباط خود را با گروه‌های جوانی که با استفاده از هوش مصنوعی تولیدات باکیفیت ارائه می‌دهند، گسترش داده‌ایم و برخی از تولیداتی که هم‌اکنون روی آنتن می‌رود، حاصل همکاری با همین گروه‌هاست. این همزیستی می‌تواند به تقویت ایده‌پردازی و نوآوری در تولیدات سازمان کمک کند.

انتهای پیام

خبرنگار:سارا استوار

عکاس:مهسا شریفی نیا


Source URL: https://www.citna.ir/news/329984/ببینید-بهره-گیری-هوش-مصنوعی-تولیدات-صداوسیما