به گزارش سیتنا، شرکتها اطلاعات کاربران را از مسیرهای پنهان مانند کوکیها، پیکسلهای ردیاب و اپلیکیشنهای موبایلی جمعآوری میکنند و این دادههای شخصی و رفتاری را برای هدفگیری تبلیغاتی، فروش مستقیم یا تحلیلهای تجاری به کار میگیرند، در حالی که بسیاری از کاربران از نحوه و میزان استفاده از دادههایشان آگاه نیستند و کنترلی بر آن ندارند.
کارشناسان میگویند آگاهی از ردپای دادهها و استفاده از ابزارهای حفظ حریم خصوصی میتواند تا حدی به کاربران کمک کند، اما توازن میان حفاظت از حریم خصوصی و کسبوکارهای دادهمحور همچنان چالشی بزرگ در اقتصاد دیجیتال بهشمار میرود.
انتهای پیام