ارتباطات خدمت نیست؛ زیرساخت حیاتی کشور است

مرتضی بهرامی
معاون فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران، گفت: ارتباطات دیگر یک خدمت ساده نیست؛ بلکه زیرساخت حیاتی کشور است؛ کوچک‌ترین وقفه در این شبکه می‌تواند بخش‌های مختلف اقتصادی و خدماتی کشور را مختل کند.

به گزارش سیتنا به نقل از معاونت ارتباطات و روابط عمومی شرکت مخابرات ایران، مرتضی بهرامی، با بیان اینکه صنعت ارتباطات در حال عبور از دوران سنتی و ورود به عصر نوین مبتنی بر فیبرنوری است، افزود:«توسعه زیرساخت‌های پرسرعت، مهاجرت از ارتباطات مسی به فیبر و ارتقای سامانه‌های مشتری‌محور، سه گام مهم برای تحقق توسعه ارتباطات پایدار و عدالت دیجیتال در کشور است.»

بهرامی محور اقدامات معاونت فناوری اطلاعات را در دو بخش کلیدی تشریح کرد: ۱. ایجاد زیرساخت عدالت ارتباطی و خدمات مشتری‌محور برای دستیابی به کیفیت برابر در سراسر کشور. ۲. ارتقای سامانه‌های فنی و داده‌محور با هدف افزایش اشراف شبکه و تسهیل خدمات هوشمند برای مشترکان حقیقی و حقوقی.  

وی با اشاره به رونمایی از برخی از این سامانه‌ها در جریان کنفرانس گفت: «این رویداد صرفاً یک بازطراحی برند نبود، بلکه به‌معنای واقعی کلمه *انقلاب تلکامی* برای مخابرات ایران بود. شرکتی با قدمت صد ساله، حالا وارد مسیر تازه‌ای از تحول فناوری و خدمات دیجیتال شده است.»

بهرامی همچنین به ضرورت هم‌افزایی در بدنه حاکمیت و بخش خصوصی تأکید کرد و گفت: «ما منابع محدودی داریم و باید از آن‌ها هوشمندانه استفاده کنیم. اقتصاد دیجیتال با اتکای صرف به یک نهاد پیش نمی‌رود؛ این مسیر نیازمند مشارکت جمعی است.»

معاون فناوری اطلاعات از امضای تفاهم‌نامه‌ای میان شرکت مخابرات ایران و مجموعه سازمان‌های حوزه انرژی خبر داد و افزود: «این همکاری‌های مشترک، گامی در جهت مدیریت هوشمند و تراز انرژی کشور است که با ترکیب فناوری و ارتباطات، بهره‌وری ملی را افزایش می‌دهد.»

وی خاطرنشان ساخت: «مخابرات ایران اکنون نه‌تنها نقش ارائه‌دهنده خدمات ارتباطی را دارد، بلکه به‌عنوان معمار زیرساخت دولت هوشمند و توسعه عدالت دیجیتال در کشور شناخته می‌شود.»

انتهای پیام


Source URL: https://www.citna.ir/news/328390/ارتباطات-خدمت-نیست؛-زیرساخت-حیاتی-کشور