روابط عمومی؛ پل ارتباطی مردم و فناوری نوین

ستار هاشمی
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: استفاده از فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی می‌تواند نقش روابط عمومی را در شفافیت، اعتمادسازی و پایش عملکرد افزایش دهد، لذا روابط عمومی باید با استفاده از فناوری نوین، شاخص‌های قابل پایش برای مردم ایجاد کند، بازخوردها را دریافت و تحلیل نماید و با روایتگری درست، امید و اعتماد در جامعه تقویت شود.

به گزارش خبرنگار سیتنا، سید ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در مراسم نخستین جشنواره سراسری روابط عمومی وزارت ارتباطات، ضمن خوشامدگویی به حاضران و گرامیداشت یاد شهدای انقلاب ۱۲ روزه، گفت: «همکاران حوزه روابط عمومی کار سخت‌تر و تأثیرگذارتر از حوزه فنی دارند، زیرا آن‌ها جایی دیده می‌شوند که خدمات با مردم ارتباط مستقیم دارد و موفقیت یا کاستی‌ها در چشم مخاطب جلوه می‌کند.»

هاشمی افزود: «اگرچه فناوری تلاش می‌کند فاصله‌ها را کم کند، روابط عمومی با نگاه خود، افراد و سازمان‌ها را به هم نزدیک می‌کند و اعتماد و رضایت مخاطبان را ایجاد می‌کند. این مهم‌ترین نقش روابط عمومی است.»

وزیر ارتباطات همچنین به اهمیت استفاده از ظرفیت فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط عمومی اشاره کرد و گفت: «باید تحلیل‌ها و اخبار مبتنی بر واقعیت باشند و به زندگی مردم نزدیک باشند. ارزیابی عملکرد از زاویه دید مردم کمک می‌کند نقاط قوت تقویت و نقاط ضعف اصلاح شود. در مواقع لزوم، عذرخواهی صادقانه بهترین مسیر ایجاد اعتماد است.»

وی درباره نقش روابط عمومی در روایتگری تاکید کرد:«روایت‌ها ابزار تاب‌آوری هستند، مانند روایت‌های دوران جنگ تحمیلی ۱۲ روزه. این روایت‌ها ظرفیت ایجاد اعتماد، حفظ ارتباط و حریم خصوصی مردم و برجسته‌سازی اقدامات موثر را دارند.»

هاشمی در پایان اظهار کرد: «روابط عمومی باید با استفاده از فناوری نوین، شاخص‌های قابل پایش برای مردم ایجاد کند، بازخوردها را دریافت و تحلیل نماید و با روایتگری درست، امید و اعتماد در جامعه تقویت شود.»

انتهای پیام

خبرنگار: سارا استوار


Source URL: https://www.citna.ir/news/328340/روابط-عمومی؛-پل-ارتباطی-مردم-فناوری-نوین