به گزارش سیتنا به نقل از نیویورکپست، نئو رباتی انساننما با قد ۱۷۰ سانتیمتر است که از اوایل سال ۲۰۲۶ وارد بازار آمریکا میشود و به گفته سازندگانش میتواند کارهای روزمره، از شستن ظرف و تا کردن لباسها تا باز کردن در برای مهمانها و خاموش کردن چراغها، را انجام دهد. خریداران حتی میتوانند از میان رنگهای بژ، خاکستری یا قهوهای تیره، رنگ دلخواهشان را انتخاب کنند.
برنت بورنیش، مدیرعامل شرکت فناوری «وانایکس» میگوید: «رباتهای انساننما سالها فقط در خیال و داستانها وجود داشتند، اما با نئو به واقعیت پیوستهاند. حالا میتوانیم بهسادگی از یک ربات انساننما کمک بخواهیم و پاسخ بگیریم.»
پیشفروش این ربات با پیشپرداخت ۲۰۰ دلار آغاز شده و امکاناتش فراتر از ظاهر آن است. نئو با هر بهروزرسانی نرمافزاری هوشمندتر میشود، از طریق دوربین تشخیص چهره محیط خانه را شناسایی میکند و حتی با استفاده از هوش شنیداری و دیداری قادر است صداها، مواد غذایی و فرمانهای انسانی را درک کند.
کاربران میتوانند از طریق اپلیکیشن موبایل کارهای روزانه را برای نئو زمانبندی کنند و اگر در این میان خطایی رخ داد، از کارشناسان شرکت بخواهند او را از راه دور هدایت و اصلاح کنند.
با این حال، واکنش مردم به نئو دوگانه بوده است. عدهای آن را هیجانانگیز و آیندهنگر میدانند و برخی دیگر نگراناند که این رباتهای «باهوش و عجیب» روزی از کنترل خارج شوند. هرچه باشد، نئو گامی بزرگ در مسیر همزیستی انسان و ماشین است و خدمتی مدرن که شاید آسایش بیشتری بیاورد، اما بهایش نه فقط مادی که انسانی هم هست.
انتهای پیام