به گزارش خبرنگار سیتنا، نشست مطبوعاتی شرکت کاراشاب به مناسبت حضور این شرکت در بیست و هشتمین نمایشگاه الکامپ، با شعار «کاراشاب؛ شریک راهبردی اقتصاد دیجیتال» امروز یکشنبه ۳۰ شهریورماه در محل ساختمان شهید عرفانیان مقدم با حضور اصحاب رسانه برگزار شد و در این مراسم پوستر و شعار رسمی کاراشاب در نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۴ رونمایی شد.
دکتر داوود زارعیان، معاون ارتباطات و روابط عمومی شرکت مخابرات ایران، در این نشست با اشاره به نقش رسانه در تحقق جامعه اطلاعاتی، گفت: از سال ۲۰۰۳ تلاش کردیم با برگزاری نشست های ماهانه مفهوم جامعه اطلاعاتی را محقق کنیم.
وی، ادامه داد: در بخش تلفن ثابت همچون همراه، تغییرات زیادی نداشتیم و نسبی بود که همین تغییرات نیز برعهده رسانهها بود و در این راستا نیاز به فناوری تلفن ثابت حس شد و اکنون در حال تغییر از مس به فیبر هستیم که بخش عمده آن در سال های ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ محقق می شود و نقش رسانه در این مسیر پررنگ است.
زارعیان، اظهار کرد: بستری که بر مبنای فیبر ایجاد می شود می تواند هر سرعتی را برای مشتری آماده کند. در همین راستا، کاراشاب در حوزه ارزش افزوده، محتوا و حوزه های دیگر نقش خود را ایفا می کند.
وی، گفت: در شرکت مخابرات به موازات بستر انتقال و حذف محدودیت های سرعت و انتقال، شرکت کاراشاب را بازنگری کردیم و به همین دلیل مسئولیت نمایشگاه الکامپ را به این شرکت واگذار کردیم؛ چرا که با نیازهای روز حرکت می کند.
عضو هیات مدیره کاراشاب، افزود: شرکت های الکامپ زیرساخت ها را فراهم می کنند و این زیرساخت ها سود آور نیستند و شرکت های فناوری خدمات جدید را ارائه می دهند و اگر شرکت های تلکامی به سمت فناوری بروند توسعه ارتباطات با مشکلات جدی مواجه می شوند.
معاون ارتباطات و روابط عمومی شرکت مخابرات ایران، گفت: چشم انداز حرکت جامعه به سمتی است که با سرعت بیشتری امور را ارائه دهند.
به گزارش سیتنا، علی مهرپویا، مدیرعامل کاراشاب هم در ادامه این مراسم، گفت: کاراشاب مجری توسعه سامانه های نرم افزاری و فناوری در مخابرات است و در توسعه شرکت مخابرات نقش مهمی دارد و بازوی توسعه فناوری در شرکت مخابرات است.
وی، گفت: به عنوان تسهیلگر و تسریع کننده توسعه کسب و کارهای جدید ماموریت گرفتیم تا حلقه اتصال این کسب و کارها را آماده کنیم و با شناسایی فرصت های جدید کاری باعث رشد کسب و کارها شویم و ایجاد کسب و کارهای جدید را داشته باشیم.
مهرپویا، اظهار کرد: هدف کلان کاراشاب تبدیل شدن به اپراتور سرویس شرکت مخابرات ایران است.
وی، گفت: ارائه خدمات مخابراتی و توسعه زیرساخت ها را در کارنامه خود داریم و استفاده از این شبکه و ایجاد سرویس های جدید را در برنامه داریم.
مدیرعامل کاراشاب، افزود: تغییر تکنولوژی سیم مسی به فیبرنوری یکی از خدمات توسعه ای مخابرات ایران است.
وی، خاطرنشان کرد: برای معرفی توان داخلی شرکت مخابرات و کاراشاب در الکامپ حاضر می شویم و به دنبال توسعه ارتباطات با کسب و کارهای حوزه فناوری و ارتباطات هستیم تا به اهداف کلان شرکت دست یابیم.
مهرپویا، افزود: در حوزه ترافیک و محتوا برای مخابرات ایران تامین کننده نیازهای اصلی مشتریان هستیم و نقش اساسی در بازار ترافیک داریم.
وی، گفت: در حوزه پیامک جزو بازیگران اصلی تلفن همراه هستیم و با در بحث ثابت با سرشماره های خاص فعالیت داریم .
مدیرعامل کاراشاب، اظهار کرد: در الکامپ با امکانات و زیرساخت هایی که در اختیار داریم، به بازارها و کسب و کارها خدمت جدید ارائه می دهیم.
انتهای پیام
خبرنگار: زهرا طاهری
عکاس: سهند بیژن نیا