علی ملکجعفریان، مدیر مخابرات استان تهران در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا مبنی بر علت تأخیر در اعزام پیمانکار برای رفع خرابیهای فیبرنوری، اظهار کرد: «طولانی شدن زمان رسیدگی به برخی خرابیها ناشی از این است که بخشهایی از شبکه فیبرنوری ما در حال بهینهسازی و بازطراحی است. در واقع، بخشی از شبکه موجود، کیفیت مطلوبی نداشته و به همین دلیل فرآیند اصلاح آن با واگذاری به پیمانکاران تخصصی در حال انجام است.
وی با اشاره به اقدامات در حال انجام برای بهبود کیفیت خدمات افزود:«در حال حاضر بیش از ۲۲ هزار و ۳۰۰ باکس فیبر نوری در سطح استان تهران نصب شده که در حال بهینهسازی و ارتقای کیفیت هستند. این فرآیند نیازمند زمان و همکاری پیمانکاران است و طبیعتاً در برخی نقاط ممکن است زمان رسیدگی به خرابیها بیشتر از حالت عادی باشد.
ملکجعفریان خاطرنشان کرد:«با واگذاری بخشهایی از شبکه به پیمانکاران جدید و تجهیز و بازسازی باکسهای موجود، روند بهبود سرعت گرفته و در آینده نزدیک شاهد کاهش زمان رفع خرابیها خواهیم بود.»
خبرنگار: سارا استوار
تصویربردار: سارا داداش زاده