شرکت مخابرات: اطلاعات مشتریان محرمانه است

شرکت مخابرات
شرکت مخابرات ایران اعلام کرد: این شرکت هیچ‌گونه اطلاعات هویتی، شماره تماس یا سایر داده‌های خصوصی مشترکان را در اختیار اشخاص، شرکت‌ها، مؤسسات خیریه یا هر نهاد خارج از ساختار رسمی و قانونی قرار نمی‌دهد و حفظ اصول محرمانگی و حریم خصوصی تمام مخاطبان در این شرکت حائز اهمیت است.

به گزارش سیتنا، شرکت مخابرات ایران در پاسخ به مطلبی در مورد ادعای دسترسی به شماره تلفن مشتریان از طریق این شرکت، بر حفظ اصول محرمانگی و حریم خصوصی تمام مخاطبان خود تاکید و در این مورد، جوابیه‌ای منتشر کرد.

متن این پاسخ به شرح زیر است:

حفظ اصول محرمانگی و حریم خصوصی مشتریان، مهم‌ترین الزام قانونی و اخلاقی شرکت مخابرات ایران است.
در پی انتشار مطلبی با مضمون تماس برخی مؤسسات با شهروندان و ادعای دسترسی به شماره تلفن آن‌ها از طریق شرکت مخابرات ایران، در بخش خط ارتباطی با مردم روزنامه اطلاعات، مورخ شنبه 28تیرماه 1404، شرکت مخابرات ایران ضمن تشکر از حساسیت مخاطبان محترم و رسانه‌ها، مواردی را برای تنویر افکار عمومی مطرح می کند.

به آگاهی می‌رساند، شرکت مخابرات ایران هیچ‌گونه اطلاعات هویتی، شماره تماس یا سایر داده‌های خصوصی مشترکان خود را در اختیار اشخاص، شرکت‌ها، مؤسسات خیریه یا هر نهاد خارج از ساختار رسمی و قانونی قرار نمی‌دهد.

همچنین، بر اساس اصول محرمانگی و حفظ حریم خصوصی که از الزامات قانونی و اخلاقی این شرکت محسوب می‌شود، اطلاعات مشترکان به‌صورت کامل محافظت شده و تنها در چارچوب ضوابط قانونی و با دستور مراجع ذی‌صلاح قابل بررسی است.

اظهارات منتسب به تماس‌گیرنده‌ای که عنوان کرده است شماره تلفن‌ها توسط شرکت مخابرات در اختیار مؤسسه خیریه قرار می‌گیرد، فاقد اعتبار بوده و قویاً تکذیب می‌شود. این‌گونه ادعاها نادرست است، و اصولا ناشی از عدم اطلاع است.

به کلیه مشترکان گرامی توصیه می‌شود در مواجهه با تماس‌های مشکوک، از ارائه هرگونه اطلاعات شخصی یا مالی خودداری کرده و موارد این‌چنینی را از طریق درگاه های مشخص و سامانه‌های رسمی شرکت مخابرات ایران از جمله سرشماره 2021 گزارش نمایند.

انتهای پیام


Source URL: https://www.citna.ir/news/322525/شرکت-مخابرات-اطلاعات-مشتریان-محرمانه