به گزارش سیتنا، آرش بابایی, مدیرعامل توسن با انتشار پستی در فضای مجازی نوشت:
در ابتدای شروع جنگ و همزمان با درگیریهای فیزیکی، جنگ سایبری هم آغاز شده بود و در حوزه فعالیت ما، دو بانک بزرگ کشور هم با حمله سایبری از مدار سرویسدهی خارج شده بودند.
بعد از گذشت چند روز از قطعی کامل سامانههای این دو بانک، همکاران خوبمان در شرکت داتین که پیمانکار هر دو بانک بود، موفق به راه اندازی اولیه سامانههای این دو بانک در حد سرویسهای اولیه حوزه خدمات کارت شده بودند. ولی عمق حمله و فاجعه اتفاق افتاده در حدی بود که دورنمای رسیدن به یک نقطه با ثبات را تیره و تار کرده بود.
در میانه جنگ بود که به درخواست مدیران محترم بانک سپه و با جلساتی که برای بررسی جزئیات کار برگزار شده بود، قرار شد بازیابی سرویسهای بانک سپه روی سامانههای توسن شروع شود.
مدیران بانک طی چندین جلسهای که برگزار شد، عملا با جسارتی بالا تصمیم به تغییر گرفتند و این تصمیم روز یکشنبه مورخ یکم تیر ماه از طرف بانک به کارکنان ابلاغ شد. از روز دوشنبه دوم تیرماه کار ما در بانک سپه شروع شد. از نقطه صفر صفر.
همانطور که دیدیم، از روز شنبه هفتم تیرماه، سامانههای بانک آماده فعالیت بود و سوئیچ توسن در بانک سپه به شبکه شتاب متصل شد.
فکر میکنم این رکورد که با همت و زحمات شبانهروزی این روزهای اخیر همکارانم در توسن، همکاران محترم بانک و شرکتهای تابعه و حمایت مدیران ارشد هر دو مجموعه رخ داد، برای سالیان سال در نظام بانکی کشور مثال زدنی باشد.
به مرور و ظرف مدت یک هفته، تقریبا عمده خدمات بانکی شامل خدمات حضوری در شعبه و خدمات غیرحضوری از طریق درگاههای موبایل و اینترنت بانک (به غیر از سرویسهای تسهیلات که در هفته جاری در خصوص آن اقدام خواهد شد) به مدار سرویسدهی در بانک بازگشتند.
انتهای پیام