به گزارش سیتنا، هفتمین دوره نمایشگاه توانمندیهای صادراتی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۵)، امروز دوشنبه (هشتم اردیبهشتماه)، در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران آغاز به کار کرد و تا دوازدهم اردیبهشت ادامه دارد. در این رویداد تجاری بزرگ، بیش از ۲۰۰۰ شرکت و نمایندگان آنها از سراسر جهان به تهران آمدهاند تا ضمن آشنایی با ظرفیتهای جمهوری اسلامی ایران، به مذاکره و برقراری روابط تجاری با بزرگترین برندهای ایرانی در حوزههای مختلف صنعتی بپردازند.
در این دوره از نمایشگاه، بیش از ۸۰۰ شرکت بزرگ ایرانی به مدت پنج روز محصولات و دستاوردهای خود را به نمایش خواهند گذاشت. این رویداد که با هدف تسهیل تعاملات تجاری بینالمللی و شبکهسازی برگزار میشود، میزبان ۲۵۰۰ تاجر از ۱۰۶ کشور و مقامات ۳۹ کشور جهان است. از جمله مهمانان ویژه این نمایشگاه میتوان به دبیرکلهای D۸، اکو، آیورا و شانگهای اشاره کرد.
محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، در خصوص نمایشگاه امسال گفت: «این نمایشگاه فرصتی استثنایی برای معرفی توانمندیهای صادراتی ایران و گسترش روابط تجاری با کشورهای مختلف جهان است.»
وی همچنین از افزایش چشمگیر تقاضا برای حضور در این نمایشگاه خبر داد و گفت: «بیش از ۴۰۰۰ تاجر از ۱۱۰ کشور برای شرکت در این رویداد ثبتنام کردهاند که شامل کشورهای مختلف از قارههای آسیا، اروپا، آفریقا، آمریکا و اقیانوسیه میشود.»
صدیف بیکزاده، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بینالمللی ایران، نیز با اشاره به تحولات گسترده در زیرساختها و نحوه تعاملات بینالمللی در نمایشگاه امسال، تأکید کرد: «تمام تلاش ما این است که فضای مناسبی برای برگزاری مذاکرات B۲B بین شرکتهای ایرانی و هیئتهای تجاری خارجی فراهم شود. امسال، نمایشگاه با برنامهریزی دقیقتری نسبت به سال گذشته برگزار میشود و تغییرات زیادی در بخش محتوایی و زیرساختی داشته است.»
وی همچنین افزود: «در ماههای اخیر، دولت و رئیسجمهور توجه ویژهای به صنعت نمایشگاهی داشتهاند و این رویداد نمایانگر اهمیت فزاینده این صنعت در سیاستهای کلان اقتصادی کشور است.» بیکزاده از افزایش فضای نمایشگاهی به میزان ۶ هزار متر مربع و تجهیز سالنها به اینترنت پرسرعت برای تسهیل مذاکرات آنلاین خبر داد.
این نمایشگاه به عنوان بستری برای معرفی آخرین دستاوردهای صنعتی و فناوریهای نوین ایرانی به بازارهای جهانی، همچنین فرصتی است برای تجار خارجی برای ورود به بازار ایران و برقراری همکاریهای تجاری و سرمایهگذاری در پروژههای مختلف.
نمایشگاه توانمندیهای صادراتی ایران تا دوازدهم اردیبهشتماه ادامه خواهد داشت و انتظار میرود تاثیرات زیادی در توسعه روابط تجاری بینالمللی کشور داشته باشد.
انتهای پیام