به گزارش سیتنا به نقل از تسنیم، یکتانت پلتفرم تبلیغات آنلاین در گزارشی، به روایت بازاریابی دیجیتال در ایران در سال ۱۴۰۲ پرداخته است.
این گزارش نشان میدهد که درآمد تقریبی صفحات پر مخاطب و اینفلوئنسرهای ایرانی شبکههای اجتماعی از طریق تبلیغات در سال 1402 شش همت برآورد شده است درصورتی که میزان این نوع درآمد در سال 1401 کمتر از دو هزار میلیارد تومان بوده است و اندازه بازار تبلیغات دیجیتال در ایران حدود 11 هزار میلیارد تومان است.
در ادامه این گزارش به رفتار کاربران ایرانی در فضای آنلاین پرداخته شده و آمده است 85 درصد کاربران ایرانی پیش از خرید حضوری یا آنلاین در اینترنت تحقیق میکنند و بیشترین بازه زمانی استفاده از اینترنت در تمامی گروههای سنی بین دو تا سه ساعت در روز است که در این بازه زمانی، کاربران نسل X پرمصرفترین هستند.
همچنین به طور میانگین، خرید آنلاین پوشاک، بیشترین و خرید آنلاین جواهر، کمترین سهم را در میان خرید آنلاین کالاها و خدمات داشته و به طور متوسط، 24 درصد پاسخدهندگان، تبلیغات در هیچکدام از رسانهها را باورپذیر نمیدانند.
انتهای پیام