به گزارش سیتنا، سامانه و اپلیکیشن «کالا به فی»، در راستای حمایت از حقوق مصرفکنندگان، رصد قیمت کالاهای مختلف، من جمله، کالاهای اساسی، توسط شهروندان و ثبت رضایت یا شکایت خود از قیمت و کیفیت کالا ها در فروشگاه های مختلف، راهاندازی شده است.
هدف عمده این طراحی و راه اندازی اپلیکیشن و سامانه (کالا به فی)، کاهش گرانفروشی، کنترل و نظارت بر بازار، با مشاهده نظرات و شکایات مردم، مشاهده قیمت های کف بازار کالاها و همچنین مشاهده قیمت مصوب سازمان حمایت برای کالاهای مشمول قیمتگذاری، است.
امکان ثبت شکایت و رضایت در اپلیکیشن و نرم افزار موبایلی کالا به فی، یکی از مهم ترین امکانات این اپلیکیشن است.
در این راستا، شهروندان میتوانند، از طریق گزینه ثبت رضایت، نظر و رضایت خود در خصوص مواردی چون، کیفیت کالاها، مشتری مداری و رعایت قیمت عادلانه را ثبت کنند.
همچنین، این امکان وجود دارد که با انتخاب گزینه مربوط به ثبت شکایت، شکایات خود در خصوص گرانفروشی، عرضه کالای بی کیفیت، رفتار غیر حرفه ای و…. را ثبت کردهه و تقاضای پیگیری و رسیدگی، داشته باشند. شکایت ثبت شده، در ابتدا، به اتحادیه مربوطه ارجاع خواهد شد و در صورت عدم رسیدگی و پاسخگویی، به اتاق اصناف شهر، ارجاع می شود.
در نهایت، چنانچه مساله، در اتاق اصناف شهرستان، مرتفع نشود، بازرس سازمان صمت استان، پرونده مربوط به این موضوع را تشکیل خواهد داد و دستور رسیدگی به مساله را در سامانه سیمبای سازمان حمایت، خواهد داد تا پس از بررسی های لازم، پرونده به سازمان تعزیرات حکومتی، ارجاع شود.
انتهای پیام