به گزارش سیتنا، سامانه تحلیل داده لایفوب، نوشت: شبکه اجتماعی تردز که به تازگی توسط شرکت متا رونمایی شد و در دسترس عموم قرار گرفت؛ در کمتر از یک هفته توانست به آمار بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر برسد.
این سامانه تعداد اکانتهای فارسی زبان تردز را مورد بررسی قرار داده است که جزئیات آن به شرح ذیل است:
زمان معرفی شبکه اجتماعی تردز درست پس از اعلام ایلان ماسک در رابطه با ایجاد محدودیت برای استفاده از توییتر برای جلوگیری از ایجاد مدلهای مبتنی بر هوش مصنوعی و همچنین جلوگیری از دستکاری فضای توییتر بود؛ در پی بیانیه ایلان ماسک تعداد قابل توجهی از کاربران توییتر نارضایتی خود را نسبت به این تصمیم ابراز و اعلام مهاجرت از توییتر کردند بنابراین عده زیادی، محدودیتهای توییتر را دلیل ورود حجم زیادی از کاربران در مدتی کوتاه به تردز میدانند.
عضویت راحت در تردز از طریق آیدی اینستاگرام هر کاربر نیز یکی دیگر از دلایل مهمی است که استقبال کاربران از تردز را افزایش داده است.
![[node:title]](https://www.citna.ir/sites/default/files/styles/content/public/images/body/Image00002_19.jpg?itok=jsgD3GaF)
بررسیها نشان میدهد حدود 40 درصد از صفحات فارسیزبان اینستاگرام که بیش از ۵۰۰ هزار دنبالکننده دارند، به تردز پیوستهاند.
![[node:title]](https://www.citna.ir/sites/default/files/styles/content/public/images/body/Image00003_11.jpg?itok=E7lezf5b)
آمارهای مربوط به صفحات اینستاگرامی با بیش از سه میلیون فالوور قابل توجه است؛ برای صفحاتی با بیش از سه میلیون فالوور، آمار پیوستن به تردز به ۵۰ درصد میرسد.
![[node:title]](https://www.citna.ir/sites/default/files/styles/content/public/images/body/Image00004_10.jpg?itok=aU_WQcZO)
از میان صفحات اینستاگرامی با بیش از سه میلیون دنبالکننده که به تردز پیوستهاند:
۴۵٪ سلبریتی، ۱۵٪ اینفلوئنسر، ۹٪ فعال در حوزه سرگرمی، ۸٪ فعال در زمینه مدلها و مد و زیبایی، ۷٪ فعالان و اهالی رسانه، ۵٪ مربوط به دسته آموزشی، ۴٪ فعال در زمینه ورزشی و تناسب اندام و ۳٪ فعال دسته فرهنگی، هنری، ادبی هستند و صفحات اینستاگرامی فعال در حوزه موسیقی و رقص، دینی-مذهبی و سیاسیون هر کدام ۱٪ را به خود اختصاص دادهاند.
انتهای پیام