کد مطلب: 

272134

اصلاح تعرفه حداقل نگهداری تلفن ثابت در ایستگاه پایانی

اصلاح تعرفه حداقل نگهداری تلفن ثابت که سال گذشته به تصویب کمیسیون تنظیم مقررات رسیده بود، نهایتا به تأیید ستاد تنظیم بازار رسید.
اصلاح تعرفه حداقل نگهداری تلفن ثابت در ایستگاه پایانی

به گزارش خبرنگار سیتنا، اصلاح تعرفه حداقل نگهداری تلفن ثابت که سال گذشته به تصویب کمیسیون تنظیم مقررات رسیده بود، نهایتا به تأیید ستاد تنظیم بازار هم رسید تا پس از تایید نهایی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، جهت اعمال به شرکت مخابرات ایران ابلاغ شود.

بر اساس نظام تعرفه‌ای جدید، هر خط تلفن ثابت در هر ماه میزان حداقلی را پرداخت می‌کند و کارکرد تلفن بیش از میزان تعیین شده، مشمول هزینه اضافی خواهد شد. در این مدل اصلاحی، محاسبه کارکرد تلفن ثابت در کشور به سه بخش تقسیم شده است که مشترکان تلفن ثابت در شهر تهران به ازای هر خط تلفن با میزان مکالمه مشخص، حداقل ماهانه ۲۰ هزار تومان پرداخت خواهند کرد. سایر مراکز استان‌ ۱۵ هزار تومان و شهرهای دیگر نیز حداقل ۱۰ هزار تومان به صورت ماهانه پرداخت خواهند کرد و از میزان مشخص مکالمه ثابت ماهانه هم بهره مند خواهند شد.

اصلاح تعرفه حداقل نگهداری تلفن ثابت در ایستگاه پایانی

گفتنی است؛ با تصویب مجمع شرکت مخابرات ایران، سود حاصل از اصلاح تعرفه‌های تلفن ثابت در بهینه سازی زیرساخت‌های مخابراتی کشور هزینه خواهد شد.

«بهزاد رحیمی» عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیتنا پیرامون لزوم سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های فرسوده‌ی شبکه‌ی مخابراتی کشور به منظور اصلاح کیفیت شبکه، گفت: طی بررسی‌هایی که در خصوص شبکه‌ی مخابراتی کشور انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که به دلیل ضعف در زیرساخت‌ها، عدم سرمایه گذاری لازم در این حوزه و پایین بودن تعرفه به شکل دستوری، متاسفانه شاهد این وضعیت نامطلوب در شبکه‌ی مخابراتی کشور هستیم.

پیش‌تر دکتر «داوود زارعیان» معاون شرکت مخابرات ایران گفته بود که از سال ۸۲ تا به امروز در تعرفه تلفن ثابت شرکت مخابرات ایران افزایش و تغییری صورت نگرفته است و طی این سال‌ها فقط دو بار شاهد تغییر در ساختار تعرفه‌ای خدمات تلفن ثابت بودیم.

وی درخواست افزایش تعرفه‌های تلفن ثابت را ضرورت نوسازی و بازسازی شبکه تلفن ثابت دانست و خاطرنشان کرد: زمانی که از عمر تجهیزات می‌گذرد باید به روزرسانی شود و تغییر فناوری در حوزه‌های مختلف ایجاب می‌کند که ما در این بخش سرمایه گذاری کنیم؛ هم اکنون با توجه به تحولات اخیر در بخش ارز، هزینه سرمایه گذاری هم تا چندین برابر افزایش پیدا کرده است، لذا لازم است که تعرفه‌ها منطقی شود و کمک شود تا ما بتوانیم بخشی از درآمد مخابرات را در بخش‌های توسعه‌ای هزینه کنیم.

به گفته‌ی، دکتر «صادق عباسی شاهکوه» رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شرکت مخابرات ایران وضعیت مطلوبی در بحث درآمد و هزینه ندارد و اگر به داد آن نرسیم، آینده خوبی نخواهد داشت.

وی در عین حال تاکید کرد که این مشکلات درحالی نمایان شده است که شبکه‌ی انتقال مخابرات پشتوانه همه شبکه‌هاست و نیاز به بازسازی دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2022-09-06 21:24

افزودن دیدگاه جدید