کد مطلب: 

269316

چرا اینترنت اشیاء در ایران به عنوان یک طرح جدی و ملی تلقی نمی‌شود؟!

اگرچه بسیاری از فناوری‌های جدید و پیچیده بدون طی مرحله پایلوت، به خرید انبوه خارجی و اجرا تبدیل شده است، اینترنت اشیاء بیش از ده سال است که در مرحله پایلوت و آن‌هم در مقیاس کوچک باقی مانده است.
چرا اینترنت اشیاء در ایران به عنوان یک طرح جدی و ملی تلقی نمی‌شود؟!

به گزارش سیتنا، در حالی که بسیاری از فناوری های جدید و پیچیده بدون طی مرحله  پایلوت، به خرید انبوه خارجی و اجرا تبدیل شده است، اینترنت اشیاء بیش از ده سال است که در مرحله پایلوت و آن‌هم در مقیاس کوچک باقی مانده است.

آیا دلیل اصلی قرار گرفتن اینترنت اشیاء در حاشیه، تلاش واسطه های شرکت‌های خارجی برای ناامید کردن شرکت های دانش بنیان و توانمند داخلی که ادعای بسیاری از فناوری های مورد نیاز اینترنت اشیاء را دارند، نیست؟ و نبود یا کمبود زیرساخت ها برای طراحی و اجرای جدی سرویس های اینترنت اشیاء شامل چه بخش هایی می شود؟

فرامرز رستگار، دبیر اجرایی کنفرانس ظرفیت که تقویم کنفرانس های ظرفیت را برای سال ۱۴۰۱ تهیه و به دبیرخانه دائمی کنفرانس ظرفیت تسلیم نموده است، در گفت‌وگویی با سیتنا اعلام کرد: پس از کنفرانس ظرفیت با محور «امنیت شبکه، خدمات و اطلاعات» که برای ماه آینده در حال برنامه ریزی است، به دلیل اهمیت اینترنت اشیاء و کم‌کاری هایی که در بخش طراحی کلان و اجرای آن در سطح کشور مشاهده می شود، این موضوع در تقویم امسال کنفرانس ظرفیت قرار گرفته است.

گفتنی است؛ کنفرانس ظرفیت با محوریت «اینترنت اشیاء و زیرساخت ها» با مشارکت نزدیک تشکل های خصوصی مرتبط، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و کارگزاران اجرایی در مرداد ماه امسال برگزار خواهد گردید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 3.3 (4 رای)
سیتنا 1
2022-06-05 15:08

افزودن دیدگاه جدید