کد مطلب: 

257474

رستگار: باید سازمان‌هایی که نقش تسهیل‌گری و شتابدهی برای جهش تولید دارند، بیشتر مورد توجه قرار گیرند

دبیر و عضو هیات مدیره‌ سندیکای صنعت مخابرات ایران در بازدید از «فرودگاه بین المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام»، گفت: سازمان‌هایی که نقش تسهیل‌گری و شتابدهی برای جهش تولید دارند باید مورد توجه بیشتر قرار گیرند و نتایج کار آنان هم در مناسبت های مختلف اطلاع رسانی شود.
گزارش دبیر سندیکای صنعت مخابرات در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی پیام

مهندس «فرامرز رستگار» دبیر و عضو هیات مدیره‌ سندیکای صنعت مخابرات ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون بازدید از «فرودگاه بین المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام»، گفت: به دنبال هماهنگی های اواخر سال گذشته در وزارت صنعت برای آگاهی بیشتر از  فعالیت شرکت‌های دارای پروانه‌های بهره‌برداری از منطقه ویژه‌ اقتصادی پیام در حوزه ICT، امروز به منطقه ویژه اقتصادی پیام رفتم.

وی ادامه داد: ابتدا گفت‌وگوهایی با دکتر ثناگو، مدیرعامل مجموعه خدمات هوایی و منطقه ویژه پیام، دکتر ذاکری افشار، عضو هیات مدیره، مهندس حمیدی، معاون منطقه ویژه و مهندس حسین‌پور، مدیرکل سرمایه‌گذاری منطقه داشتم و با اقدامات انجام شده و در دست انجام در بخش ICT، الکترونیک و کنترل آشنا شدم که بسیار امیدوارکننده بود.

رستگار افزود: سپس به صورت نمونه از چند مجموعه صنعتی بازدیدهایی انجام شد. «شرکت توسعه ارتباطات و اطلاعات آونگ» با انجام سرمایه‌گذاری بسیار اصولی در بخش R&D و خط تولید در ساخت مودم‌های مخابراتی VDSL فعال بود. «شرکت کنترل سیستم خاورمیانه» با نشان «پریسما» تولید فلومترمغناطیسی،کانداکتیویتی متر و رفرکتومترهای متنوع برای اتوماسیون خطوط تولید صنعتی باکیفیت و عمق ساخت بالا و قابل رقابت با محصولات خارجی عهده دار بود.

وی ادامه داد: «شرکت پویش تجهیز صنعت پاسارگاد» طراحی و ساخت تجهیزات پسیو نوری از جمله انواع مفصل های کابل‌های نوری زیر زمینی و هوایی و اتصال دهنده های نوری را انجام می‌داد. «شرکت تجارت الکترونیک مارون» که تولید خود را با تجهیزات جانبی رایانه ای متنوع از قبل شروع کرده، وارد ساخت مودم ADSL/VDSL از طریق انتقال تکنولوژی به صورت SKD شده و مقدمات افزایش عمق ساخت در سطح CKD را هم فراهم نموده است.

رستگار خاطرنشان کرد: انشاالله در فرصتی دیگر از سایر صنایع مرتبط با مخابرات، الکترونیک، اتوماسیون و کنترل و شرکت‌های فعال در حوزه نرم افزار هم بازدید خواهد شد تا ثمره برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات مدیران و کارشناسان منطقه ویژه پیام و همچنین تلاش‌های سرمایه گذاران و صنعتگران بخش خصوصی در این منطقه به زبانی ساده اطلاع رسانی شود.

وی گفت: اینچنین سازمان‌هایی که نقش تسهیل‌گری و شتابدهی برای جهش تولید دارند باید مورد توجه بیشتر قرار گیرند و نتایج کار آنان هم در مناسبت های مختلف اطلاع رسانی شود.

وی در عین حال تاکید کرد: در جریان بازدید امروز با قطعی برق در شهر کرج و در کل منطقه ویژه روبرو شدم که می‌تواند خسارات زیادی را برای این فعالیت‌ها در پی داشته باشد. حداقل انتظار بخش های صنعتی و اقتصادی این است که قبل از قطع برق، اطلاع رسانی لازم برای ایجاد آمادگی و برنامه‌ریزی کاهش ضایعات صورت گیرد.

رستگار گفت: لازم است اشاره کنم که در مدت کوتاهی پس از قطع برق، ارتباطات تلفنی و اینترنتی عمومی این منطقه و اطراف آن نیز دچار اختلال شد؛ این در حالی است که کشور برای تولید باتری های صنعتی، رکتیفایر و یوپی‌اس، توانمندی و ظرفیت کافی دارد و پذیرفته نیست که در مدت کوتاهی پس از قطع برق شبکه سراسری، شبکه ارتباطی کشور دچار چنین اشکالاتی شود و خدمت رسانی ارتباطی را که در این شرایط ضروری تر هم می‌باشد، اینچنین با نارسایی مواجه شود که البته در جای خود به این موضوع هم پرداخته خواهد شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2021-05-23 21:51

افزودن دیدگاه جدید