کد مطلب: 

256907

بهره‌برداری از اَبَررایانه‌ی ایرانی «سیمرغ» با ظرفیت پردازش پتافلاپسی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اعلام کرد: جوانان ایرانی موفق شدند برای تامین ظرفیت پردازشی موردنیاز خود، اَبَررایانه‌ی ایرانی «سیمرغ»، با ظرفیت پردازش پتافلاپسی را به بهره‌برداری برسانند.
بهره‌برداری از اَبَررایانه‌ی ایرانی «سیمرغ» با ظرفیت پردازش پتافلاپسی

به گزارش سیتنا، محمدجواد آذری جهرمی توئیت کرد:

#هوش_مصنوعی، پیشران آینده‌ی اقتصاد ایران و جهان است. جوانان ایرانی موفق شدند برای تامین ظرفیت پردازشی موردنیاز خود، اَبَررایانه‌ی ایرانی «سیمرغ»، با ظرفیت پردازش پتافلاپسی را به بهره‌برداری برسانند که توانست آزمون‌های خود را با موفقیت طی کند. رونمایی رسمی، بزودی...
#آینده_روشن

بهره‌برداری از اَبَررایانه‌ی ایرانی «سیمرغ» با ظرفیت پردازش پتافلاپسی

گفتنی است؛ پیش‌تر دکتر سید احمد معتمدی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در خصوص ساخت ابررایانه سیمرغ گفت: از آنجا که داشتن ابررایانه جزو شاخص‌های قدرت نرم در کشورها محسوب می‌شود، ابررایانه سیمرغ در ایران مراحل ساخت خود را پشت گذاشته است.

وی که دانشگاهش در این پروژه همکاری دارد، افزود: دانشگاه امیرکبیر پیش از این بزرگترین ابررایانه کشور را در سال ۹۰ به سفارش معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور ساخته بود که تا به امروز هم در حال خدمات رسانی است و در ادامه آن، ساخت ابررایانه سیمرغ در دستور کار این دانشگاه قرار گرفت.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تصریح کرد: هدف از ساخت این ابررایانه این است که زیرساخت‌های لازم را برای ارائه خدمات در حوزه علوم، مهندسی فناوری و … فراهم سازد؛ همچنین این ابررایانه در صنعت انیمیشن و بازی‌های رایانه‌ای نیز کاربرد دارد.

معتمدی ادامه داد: با ساخت این ابررایانه زیرساخت‌های لازم برای پردازش در حوزه هوش مصنوعی به وجود خواهد آمد و این پروژه در مسائلی مانند کلان‌داده‌ها و اینترنت اشیا کاربردهای خوبی دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 4.7 (3 رای)
سیتنا 1
2021-05-04 21:19

افزودن دیدگاه جدید