کد مطلب: 

256107

آذری جهرمی: همگرایی خدمات ارتباطی تلفن ثابت و موبایل، در برنامه های راهبردی شرکت مخابرات ایران عملیاتی شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: با همگرایی خدمات ارتباطی تلفن ثابت و موبایل، در برنامه های راهبردی شرکت مخابرات ایران، درآمدها، پاسخگوی هزینه های سرمایه‌گذاری‌ می شود.
آذری جهرمی: همگرایی خدمات ارتباطی تلفن ثابت و موبایل، در برنامه های راهبردی شرکت مخابرات ایران عملیاتی شود

به گزارش سیتنا، در دیدار نورزوی هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهندس محمدجواد آذری جهرمی ضمن تاکید بر اهمیت توسعه ارتباطات خواستار همگرایی شبکه ارتباطی کشور شد و گفت: همگرایی خدمات ارتباطی تلفن ثابت و موبایل، باید در برنامه های راهبردی شرکت مخابرات ایران عملیاتی شود، تا درآمدها، پاسخگوی هزینه های سرمایه‌گذاری‌ باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه اهتمام در مدیریت هزینه ها و اجرای اقتصاد اشتراکی یکی از مصادیق حوزه اقتصاد دیجیتال است، اظهار داشت: استفاده اشتراکی از ظرفیت‌ها راه حل مناسبی است که می‌تواند به عنوان یکی از راه حل های برون رفت مخابرات از وضعیت فعلی باشد.

وی ضمن تقدیر از خدمات مجموعه شرکت مخابرات ایران بخصوص در ایام شیوع کرونا خاطرنشان کرد: اقتصاد اشتراکی نیاز به شیوه و مدل دارد ، با مدیریت درست در این شیوه راهکارهای جدیدی برای حل مشکل هزینه ها پدیدار می شود.

 اهتمام در مدیریت هزینه ها و اجرای اقتصاد اشتراکی یکی از مصادیق حوزه اقتصاد دیجیتال است.

وزیر ارتباطات ضمن موافقت و قول همکاری در افزایش تعرفه، در مقابل خواستار توجه جدی شرکت مخابرات به حوزه توسعه گردید و همکاری و مشارکت با سایر شرکت ها و اتخاذ رویکرد درهای باز را از سیاستهای مهم مخابرات عنوان نمود.

آذری جهرمی سرمایه گذاری در حوزه محتوا و استفاده از ظرفیت هایی که تاکنون به کارگیری نشده اند را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: توسعه مخابرات زمینه ساز توسعه کشور است.

دکتر محمودزاده ، رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران ، نیز در این جلسه اظهار داشت: برای ارایه خدمات مطلوب و افزایش درآمد، باید برنامه ریزی دقیق و سریع برای بهینه سازی و ساماندهی در بخش ها ی مختلف صورت گیرد تا شاهد پیشرفت و توسعه کشور باشیم.

وی همچنین افزود: برای تغییر تکنولوژی و ماندگاری ، حمایت و پشتیبانی همه جانبه دولت ، وزارت ارتباطات و رگولاتوری و دیگر سازمان ها ضروری است تا بتوان مقوله ارتباطات را در کشور ارتقا داد.

رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری و تصمیم‌گیری درست ، در مسیر رو به رشد مخابرات اهمیت ویژه ای دارد ، تصریح کرد: شرکت مخابرات ایران ،همراه اول و ایرانسل به عنوان ارکان اصلی ارتباطات کشور محسوب می شوند و سهم بزرگی در بازار ICT کشور دارند.

وی با تاکید بر اینکه شیب افزایش هزینه تناسبی با درآمد کنونی شرکت ندارد اظهار داشت : نسبت هزینه به در آمد در شرکت مخابرات قابل قبول نیست و این موضوع علاوه بر مخابرات در مجموعه همراه اول و ایرانسل نیز در حال وقوع است که امیدواریم سرمایه گذاری مناسب و به موقع صورت گرفته و تدابیر لازم در این زمینه اتخاذ گردد تا سهم دیتا که نیاز اصلی ارتباطات در کشور است افزایش یابد.

دکتر محمود زاده با اشاره به فعالیت شرکت مخابرات گفت : تا کنون در مخابرات فعالیت های زیادی صورت گرفته که البته کافی نیست و باید برای ارایه خدمات مطلوب به مشتریان ، فناوری های جدید بکار گرفته شود و بسیاری از بخش ها به روز شوند تا هزینه های نگهداری کم شده و درآمد شرکت افزایش یابد.

وی با اشاره به تفاوت بسیار میان هزینه نگهداری و آرپوی حاصل از یک خط ثابت تلفن در شرکت مخابرات ایران گفت : با توجه به عدم سرمایه گذاری در دوران 12 ساله گذشته در بخش ثابت ، تجهیزات فرسوده شده و هزینه های نگهداری افزایش یافته است . باید برای جذب سرمایه گذاری در این زمینه جذابیت های بیشتری ایجاد کرد.

رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با اشاره به تورم وافزایش قیمت ارز در کشوربه تشریح راه حل های مختلفی در زمینه سرمایه گذاری پرداخت و گفت : توقع داریم وزارت ارتباطات برای حمایت در این بخش به مخابرات کمک کند.

در ادامه جلسه مهندس سلطانی ، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ، نیز به تشریح فعالیت شرکت مخابرات در سال جاری پرداخت و گفت: در سالی که با فراز و نشیب های فراوانی گذشت، مجموعه مخابرات، با توجه به اینکه سرمایه گذاری های خوبی صورت نگرفته بود حوزه فناوری اطلاعات کشور را با تمام قوا به سمتی پیش برد که تمام خدمات به بهترین نحو ممکن، ارایه شود.

وی با تاکید برتوجه به موضوع رضایت مشتریان دراین شرکت اظهار داشت : با تدوین و اجرای برنامه های مناسب، ایجاد و عملیاتی کردن سامانه های ارایه خدمات غیر حضوری، به حداقل رساندن انتظار تماس و رفع خرابی ها می توان زمان پاسخگویی به مشتریان را کاهش داد.

مهندس سلطانی، در تشریح فعالیت های صورت گرفته در زمینه بحث مدیریت رضایت مشتری اظهار داشت : میانگین زمان انتظار تماس نزدیک به حد استاندارد رسیده و برنامه ریزی های خوبی برای سامانه های 2020و 118 تدوین شده است.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران، در مورد بحث سرقت ها گفت: با توجه به اهمیت این موضوع فعالیت هایی در زمینه کاهش آن با نیروی انتظامی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه شرکت مخابرات با تمام توان در پروژه های زیر ساختی ارتباطات کشور بخوبی کار کردو در طرح های usoو دیگر پروژه ها نتایج مطلوب حاصل شد .گفت : در برنامه 1400 نیز پیش بینی شده در زمینه لایه های دسترسی در شبکه ارتباطات کشور 6 هزار میلیارد سرمایه گذاری شود تا طرح ایجاد 5 میلیون پورت در کشورنهایی شود، هیات مدیره محترم تمامی مصوبات لازم در این زمینه را تصویب کردند که بایستی عملیاتی شود.

مهندس سلطانی با اشاره به اینکه در حال حاضر وضع شرکت مخابرات ایران برای تمامی سازمان های تصمیم گیر روشن و واضح است گفت : به دلیل گستردگی شبکه و تجهیزات ، نگهداری آنها برای نگه داشتن و برقراری ارتباطات اهمیت دارد که باید سرمایه گذاری در این زمینه صورت گیرد.

وی با تاکید بر سرمایه گذاری در لایه های زیر ساختی در کشور گفت : امیدواریم با حمایت وزارت ارتباطات و سازمان های تصمیم گیر راهکارهای مناسبی برای تقویت ارتباطات در کشور اتخاذ گردد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-04-08 10:32

افزودن دیدگاه جدید