کد مطلب: 

255931

تحلیل پلن‌بی: قیمت بیت‌کوین طی ماه‌های آینده به ۱۰۰ هزار دلار خواهد رسید

در حالی که بیت‌کوین در جدیدترین معاملات به قیمت نزدیک به ۶۰ هزار دلار معامله شده است؛ یعنی یک‌هزار درصد بیشتر از مارس سال گذشته و تنها یک هزار و ۵۰۰ دلار کمتر از بالاترین رکورد آن در روز ۱۴ مارس امسال، بر اساس تحلیل پلن‌بی، قیمت بیت‌کوین در ماه‌های آینده به ۱۰۰ هزار دلار و در سال‌های آینده به بالاتر از یک میلیون دلار خواهد رسید.
تحلیل پلن‌بی: قیمت بیت‌کوین طی ماه‌های آینده به ۱۰۰ هزار دلار خواهد رسید

به گزارش سیتنا، بیت‌کوین در حال حاضر چهارمین دوره افزایش عمده قیمت خود در سال ۲۰۲۱ را شاهد است و به‌زودی به بالاترین سطح قیمت خود تا امروز خواهد رسید. برخی از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که این افزایش می‌تواند با دوره‌های قبلی تفاوت داشته باشد.

این رمزارز در روز پنجشنبه به قیمت نزدیک به ۶۰ هزار دلار معامله شد؛ یعنی یک‌هزار درصد بیشتر از مارس سال گذشته و تنها یک هزار و ۵۰۰ دلار کمتر از بالاترین رکورد آن در روز ۱۴ مارس امسال.

حرکت بازار در ماه‌های اخیر با سرمایه‌گذاری‌های نهادی گسترده بیشتر شده است و کارشناسان ادعا کرده‌اند که این دستاوردهای طولانی‌مدت، پایدار خواهند بود.

نایجل گرین، مدیرعامل شرکت مشاوره مالی «دِوِره»، گفت: «قیمت بیت‌کوین از اکتبر گذشته به‌طور بی‌سابقه‌ای رو به افزایش بوده است. تقریبا هر هفته قیمت آن از موانع عبور کرده و به بالاترین سطح رسیده است. اما این حرکت در حال کند شدن است... این کاهش موقتی قیمت بیت‌کوین می‌تواند جهش جدیدی در سرمایه‌گذاری‌های نهادی ایجاد کند و به افزایش دائمی قیمت‌ها منجر شود.»

سرمایه‌گذاران بزرگ، مشتری‌های بلند‌مدت‌اند که خرید آن‌ها به کاهش عرضه منجر شده است.

به عنوان مثال، شرکت تسلا در ماه ژانویه ۱.۵ میلیارد دلار بیت‌کوین خریداری کرد و به نظر می‌رسد که به این زودی‌ها قصد فروش آن‌ها را ندارد؛ برعکس، این سازنده خودروهای الکتریکی با پذیرش پرداخت بیت‌کوین برای خرید خودروهای خود و تبدیل نکردن آن به پول فیات (یا پول بی‌پشتوانه مانند دلار آمریکا، در واقع یک پول قانونی است که ارزش خود را از دولت صادرکننده‌اش می‌گیرد و برخلاف پول کالایی، ارزش آن به یک کالای فیزیکی بستگی ندارد) در زمان کامل شدن فروش، به دارایی‌های خود اضافه می‌کند.

این روند تا حدودی به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و بی‌ثباتی اقتصادی ناشی از آن شدت گرفته است. بیت‌کوین به‌طور فزاینده‌ای یک دارایی‌ امن و اغلب به‌عنوان «طلای دیجیتال» شناخته می‌شود.

یکی از دلایل اصلی این امر، عرضه محدود آن است -تنها ۲۱ میلیون بیت‌کوین وجود خواهد داشت- و مشمول امور اقتصادی تورمی مانند تسهیل کمی یا بسته‌های محرک اقتصادی نمی‌شود.

بیت‌کوین به‌طور فزاینده‌ای یک دارایی‌ امن و اغلب به‌عنوان «طلای دیجیتال» شناخته می‌شود.

کنستانتین آنیسیموف، مدیر اجرایی صرافی رمزارز «CEX.IO» می‌گوید: «سرمایه‌گذاران خیلی زود نیاز به دارایی‌های امن برای حفظ سرمایه‌ خود را متوجه شدند. این فرصتی برای بیت‌کوین بود تا مورد توجه سرمایه‌گذاران نهادی قرار گیرد. سرمایه‌ آن‌ها عامل رشد سریع بیت‌کوین بوده است. به نظر من این روند در طول سال ۲۰۲۱ و پس از کووید-۱۹ ادامه خواهد داشت. این بار حباب نیست، بلکه یک جابه‌جایی دائمی در بازار با استفاده از بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال است و یک سرمایه‌گذاری تمام‌عیار تلقی می‌شود.»

این تغییر محسوس، بسیاری از سرمایه‌گذاران را نه در مورد میزان سقوط بیت‌کوین، بلکه در مورد مدت زمان ادامه‌ این روند کنجکاو کرده است.

با نگاه به الگوهای پیشین بازار، سودهای پایدار در چرخه نصف شدن قیمت بیت‌کوین در زمان‌های خاصی دیده می‌شود؛ نکته‌ای که طراحی رمزارز کدگذاری‌شده و استخراج دیجیتالی آن را دو برابر دشوارتر می‌کند.

آخرین تقسیم در ماه مه سال گذشته اتفاق افتاد و انتظار می‌رود که مرحله بعدی آن در سال ۲۰۲۴ رخ دهد. موارد پیشین نصف شدن قیمت در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ با افزایش شدید قیمت در سال بعد همراه بود و هر دو روند، با اصلاح بازار سقوط کردند. هر بار، پایین‌ترین قیمت جدید، باز هم از اوج روند پیشین به مراتب بالاتر بود. به همین دلیل نصف شدن قیمت در سال ۲۰۲۰ به پیش‌بینی رسیدن به قیمت قیمت در آن زمان منجر شد و برخی کارشناسان ادعا کردند که الگوی سهام در جریان بیت‌کوین، قیمت آن را بین ماه‌های مه و نوامبر ۲۰۲۱ تا ۱۰۰هزار دلار افزایش خواهد داد.

یکی از برجسته‌ترین مدافعان این الگو، که بر کمبود داخلی بیت‌کوین مبتنی است، یک تحلیلگر بازار با نام کاربری «پلن‌بی» است.

 پلن‌بی (@ 100trillionUSD) اول آوریل در حساب توییتر خود نوشت:

نقطه جدید... شش ماه پشت سر هم .. مثل ساعت

مارس ۵۸ هزار و ۷۸۲ دلار

فوریه ۴۵ هزار و ۲۴۰ دلار

ژانویه نزدیک به ۳۳ هزار و ۱۴۱ دلار

دسامبر ۲۸ هزار و ۹۹۲ دلار

نوامبر ۱۹ هزار و ۷۰۰ دلار

اکتبر نزدیک به ۱۳هزار و ۸۱۶ دلار

سپتامبر ۱۰هزار و ۷۷۸ دلار

تحلیل پلن‌بی: قیمت بیت‌کوین طی ماه‌های آینده به ۱۰۰ هزار دلار خواهد رسید

بازار همواره درستی پیش‌بینی‌های این سرمایه‌گذار هلندی را که ترجیح می‌دهد هویتش فاش نشود، تایید کرده است.

بر اساس تحلیل پلن‌بی، قیمت بیت‌کوین در ماه‌های آینده به ۱۰۰ هزار دلار و در سال‌های آینده به بالاتر از یک میلیون دلار خواهد رسید.

او در روز ۲۶ مارس در توییتی نوشت: «[به نظر من] تنها چهار ماه از حضور ما در بازار پررونق می‌گذرد و راه زیادی در پیش داریم. این تازه اول راه بیت‌کوین است.»

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2021-04-02 22:00

افزودن دیدگاه جدید