رسانه‌های اجتماعی برای بانک‌ها؛ خوب، بد، زشت؟

رسانه‌های اجتماعی برای بانک‌ها؛ خوب، بد، زشت؟

حسین امامی، دانشجوی دکتری علوم ارتباطات اجتماعی با مقاله‌ای تحت عنوان "رسانه‌های اجتماعی برای بانک‌ها؛ خوب، بد، زشت؟" در هفتمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک حضور دارد که در این مقاله به بررسی کارکردهای مثبت و منفی رسانه‌های اجتماعی در شبکه‌ی بانکی کشور پرداخته و دیدگاه‌ها و نظرات مختلف را بر اساس تحقیقات متعددی که در کشورهای مختلف انجام شده، مطرح خواهد کرد.

 

به گزارش سیتنا، این پژوهشگر رسانه‌های نوین و روابط‌عمومی، بر اساس نتایج به دست آمده در این پژوهش، دیدگاه ها را به سه بخش تقسیم کرده است. اولین رویکرد، دیدگاهی خوش‌بینانه است که رسانه‌های اجتماعی را فرصتی برای توسعه و گسترش فعالیت‌های روابط‌عمومی بانک‌ها دانسته و دوری و عدم استفاده از رسانه‌های اجتماعی را حتی یک تهدید برای بانک‌ها می‌داند.

 

رویکرد دوم، دیدگاهی بدبینانه است. طرفداران این دیدگاه معتقدند با گذشت چند سال از فعالیت شبکه‌های اجتماعی، هنوز این سایت‌ها نتوانسته‌اند ابزار ارتباطی مؤثری برای مؤسسات و نهادهای مالی و بانکی باشند. طرفداران این دیدگاه حتی فعالیت روابط عمومی‌های فعال در بخش‌های پولی و بانکی را در سایت‌های شبکه های اجتماعی یک حرکت ناشیانه و اتلاف وقت می دانند

 

و در نهایت دیدگاه سومی مطرح است که نگاهی بینابین به این مساله دارد.

 

امامی در مقاله خود، ضمن بررسی این دیدگاه‌ها به ارائه پیشنهادها و راه حل‌هایی در مورد نحوه بکارگیری این شبکه‌ها در مؤسسات مالی و اعتباری و بانک‌های ایرانی می‌پردازد تا در پیشبرد برنامه‌های روابط‌عمومی خود با استفاده کارآمد و مؤثر از رسانه های اجتماعی، اقدام کنند.

 

گفتنی است هفتمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک 25 اردیبهشت ماه با حضور بیش از 500 نفر از برجستگان روابط‌عمومی کشور در هتل المپیک برگزار می‌شود.

انتهای پیام


Source URL: https://www.citna.ir/news/1994/رسانه‌های-اجتماعی-برای-بانک‌ها؛-خوب،-بد،-زشت؟