به گزارش خبرنگار سیتنا، بر اساس تفاهمنامهی سه شرکت پست، پست بانک و مخابرات ایران که 30 ام دی ماه به امضای طرفین رسید، مقرر شد که هرگونه خدمات بانکی در دفاتر ICT صرفاً از طریق پست بانک ایران انجام و با توجه به کنوانسیون اتحادیهی پست جهانی، تمامی خدمات نیابتی قابل عرضه در این دفاتر نیز از طریق درگاه پست صورت پذیرد.
بنابر این گزارش؛ طبق تفاهمنامهی مذکور، کارگزاران مخابراتی که تمایل به اخذ مجوز نمایندگی ICT در قالب پیشخوان دولت روستائی از طریق درگاه پست را دارند پس از معرفی از سوی شرکت مخابرات ایران و انعقاد قرارداد جداگانه، میتوانند از درگاه مخابرات خارج و شخصیسازی شوند.
بر اساس این تفاهمنامه، شرکتهای پست و پست بانک ایران متعهد شدند نهایت تلاش خود را برای افزایش سهم درآمدی کارگزاران دفاتر ICT روستائی از محل خدمات واگذاری شده به کار گرفته و کارگزارانی که از مخابرات منفک شده و تمایل به دریافت مجوز نمایندگی ICT در قالب پیشخوان روستائی با درگاه پست دارند میتوانند با عقد قرارداد همکاری لازم با پست و پست بانک ایران را داشته باشند.

همچنین مقرر شد خدمات پست و پست بانک ایران از طریق درگاههای الکترونیکی این دو مجموعه توسط مخابرات در دفاتر ICT روستائی به هموطنان ارائه شود.

گفتنی است؛ در این تفاهمنامه با اشاره به روستاهای فاقد دفاتر ICT و یا غیرفعال، بر راهاندازی و فعالسازی دفاتر مذکور مطابق برنامهی ششم توسعه تأکید و مقرر شد مجوز نمایندگی ICT در قالب دفاتر پیشخوان دولت روستائی به متقاضیان اعطاء شود.
متن کامل تفاهم نامه مذکور به شرح ذیل است:

انتهای پیام