به گزارش سیتنا، "غلامرضا داداشزاده" افزود: مشترکان سرویس اینترنت پرسرعت میتوانند سرعت و کیفیت سرویس مورد استفاده خود را در بازههای زمانی مختلف از طریق این سامانه تست کنند و ضمن ثبت نتایج آن، مشخصات سرویس دریافتی خود را با آن مقایسه کنند.
وی با اشاره به الزام رگولاتوری درباره راهاندازی این سامانه با هدف حمایت از حقوق کاربران گفت: مشترکان میتوانند درصورت مشاهده عدم تطابق مشخصات سرویس خود با نتایج تستهای سامانه مربوط به اپراتور (لینک سنحش سرعت و کیفیت در سایت اپراتور) در مرحله اول، موضوع را از اپراتور ارایهدهنده سرویس پیگیری کنند و درصورت رفع نشدن مشکل، شکایت خود را در سامانه ۱۹۵ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ثبت کنند.
انتهای پیام