گزارش وزیر ارتباطات به کاربران شبکه‎های اجتماعی از روند پیگیری یک اختلال اینترنتی

گزارش وزیر ارتباطات به کاربران شبکه‎های اجتماعی از روند پیگیری یک اختلال اینترنتی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد اختلال در پروتکل UDP ، گفت: این اختلال را به زیر مجموعه منعکس و پس از پیگیری‎های صورت گرفته نهایتا گزارش رفع اختلال مذکور را دریافت کردم.

 

به گزارش سرویس وبگردی سیتنا، دکتر محمود واعظی در جدیدترین دست نوشته‎اش در شبکه‎های اجتماعی داخلی، نوشته است: در این چند روز کامنت‎های شما را مطالعه کردم و احساس کردم بخشی از دوستان از موضوع اختلال در پروتکل UDP ناراضی هستند.

وزیر ارتباطات افزوده است: این نگرانی را به زیر مجموعه منعکس و پس از پیگیری‎های صورت گرفته نهایتا گزارش رفع اختلال مذکور را دریافت کردم.

 

وی در پایان این توضیح خطاب به کاربران تاکید کرده است: ضمن پوزش از اختلال به وجود آمده، خوشحال می‎شوم در اینگونه موارد مراتب از طریق سامانه پاسخگویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به شماره تلفن 195 اعلام و در صورت عدم حل موضوع از طریق همین صفحه با من در میان بگذارید.

 

گفتنی است؛ قرارداد بسته داده‎ی کاربر یا پروتکل بسته داده‎ی کاربر (UDP یا User Datagram Protocol) یکی از اجزاء اصلی مجموعه‎ی پروتکل اینترنت، مجموعه‌ای از پروتکل‌های شبکه که در اینترنت مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌باشد. رایانه‌ها با استفاده از UDP قادر به ارسال پیغام، که در این مورد آن را بسته‎ی داده یا Datagram می‌نامیم، به دیگر میزبان‌های موجود در پروتکل اینترنت (IP) می‌باشند. این پروتکل توانایی این را دارد که این کار را بدون برقراری ارتباط قبلی و یا ایجاد کانال‎ها یا مسیرهای انتقال داده ویژه انجام دهد.

سامانه‎ی نام دامنه (DNS) از جمله برنامه‌های معمول شبکه است که از UDP استفاده می‌کند.

انتهای پیام


Source URL: https://www.citna.ir/news/14538/گزارش-وزیر-ارتباطات-به-کاربران-شبکه‎های-اجتماعی-از-روند-پیگیری-یک-اختلال-اینترنتی