کد مطلب: 

5639

تلاش کودکان 11 ساله برای "سرقت" پول‌های مجازی!

تلاش کودکان 11 ساله برای "سرقت" پول‌های مجازی!

کارشناسان می‌گویند که کودکان حدود ١١ ساله در حال نوشتن برنامه‌های مخرب رایانه‌ای برای نفوذ به حساب‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های بازی هستند.

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، گزارشی از شرکت ضدویروس AVG جزئیات بیشتری از برنامه‌هایی را نشان می‌دهد که با هدف "سرقت" پول‌های مجازی طراحی شده‌اند.

در یکی از این موارد، پژوهشگران با استفاده از روش مهندسی معکوس موفق شدند یک برنامه "آماتوری" را شناسایی کنند که توسط کودکی در کانادا نوشته شده بود.

این شرکت معتقد است کودکان باید در برنامه‌نویسی کار "درست و نادرست" را بیاموزند.

یووال بن ایتسحاق مسؤول ارشد فناوری در شرکت AVG می‌گوید: "بیشتر مدارس افراد را برای برنامه‌نویسی در مقاطع پایین تحصیلی و پیش از آنکه به بزرگسالی برسند و درکی از آن چه که انجام می‌دهند داشته باشند، آموزش می‌دهند و این جریان در حال رشد است."

پژوهشگران دریافته‌اند که نمونه‌های بسیاری از نرم‌افزارهای مخرب برای بازی‌های محبوب کودکان موجود است که توسط کودکان نوشته می‌شوند.

پس از افشای کدهای چنین برنامه‌هایی مشخص می‌شود که بسیاری از آنها با زبان‌های برنامه‌نویسی ابتدایی مانند ویژوال بیسیک و سی‌شارپ نوشته شده‌اند و حاوی اشتباه‌های کودکانه هستند که رخ دادن آن از سوی هکرهای حرفه‌ای بعید به نظر می‌رسد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-02-09 09:29

افزودن دیدگاه جدید